Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Mastskena /låsning av mastfoten??

Taggad: 

• Mastskena /låsning av mastfoten??

Publicerad av Knatte på 12 juni, 2007 vid 05:29

Ni som har en Kona bräda, har antagligen samma infästning av eran mastfot i brädan som jag. (Exocet Pacer 290 ) Jag har ju en PIN som skall fästas i skenan och låsas fast med en spärr. Men jag verkar ju ha spärr både fram och bakom pininfästningen och jag har inte fått tillfunktionen till 100% ännu:mad: Masstfoten lossnar ju lätt, när jag drar rigg..

Tänkte att någon kan berätta hur Konas mastfot säkras monteras fast:tongue: :tongue:

Knatte svarade 18 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • oscar

Medlem
    12 juni, 2007 vid 07:26

Kona har vanlig mastskena, inte justerbar.

• Knatte

Gäst
    12 juni, 2007 vid 10:29

@Oscar 389728 wrote:

Kona har vanlig mastskena, inte justerbar.

aha :cool2: Då måste jag ställa om frågan lite….
    Någon som har den minsta aning hur man låser mastfoten (pinen) till mastskenan på ett säkert sätt?? Nu kanske jag fick lite bättre snitts efter några tappade riggar vid upphalningen. I slutet lossnade inte skiten i alla fall. Men jag fick simma in till land en gång och det var (är) inget kul, när man inte vågar lite på låsningen:mad:

• jps

Medlem
    12 juni, 2007 vid 10:56

Ta några bilder och förklara mera så kan jag hjälpa till att klura lite

• Knatte

Gäst
    12 juni, 2007 vid 13:35

@JPS 389767 wrote:

Ta några bilder och förklara mera så kan jag hjälpa till att klura lite

Jag skall försöka göra detta.. men brädan är ju precis så stor/liten att jag får in den i förrådet och då måste jag flytta cyklar mm. Så jag måste nog samla lite ork, innan jag börjar lyfta ut åbäket och packar ur den i boardbagen :laugh:

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications