Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mastsynpunkt?!

• Mastsynpunkt?!

Publicerad av jks på 5 september, 2006 vid 13:05

Jag ska investera i ny mast (400). Vad ska man satsa på för kolhalt med tanke på krascher och inte alltid full kontroll…

MVH

/jeppe

kinetic svarade 19 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • oscar

Medlem
    5 september, 2006 vid 14:15

Minst 30%! Jag upplever skillnaden stor mellan 30 och 75 men inte så stor mellan 30 och 50 %Så kolhalten måste öka ca 100 % för att du ska känna skillnad i prestanda (enligt mig)…

• ola_p

Medlem
    5 september, 2006 vid 14:28

Jag tror, utan att svära på det att det spelar rätt stor roll om det är prepreg eller inte, en 50% utan prepreg är en enorm skillnad mot 75% prepreg mast… att teseta två med samma kolhalt har jag dock inte haft tillfälle att göra.
    Är du orolig för hållbarheten så kan det vara värt några slantar att investera i en rdm mast, dom håller mycket bättre än sdm master, även med högre kolhalt, dock betyder det inte att de är helt oförstörbara, även om en del vill tro det.

• calle

Medlem
    5 september, 2006 vid 15:27
    JKS wrote:
    Jag ska investera i ny mast (400). Vad ska man satsa på för kolhalt med tanke på krascher och inte alltid full kontroll…

MVH

/jeppe

Jag tycker att Simmer SC 6 är en utmärkt mast sett till pris/prestanda.
    Mvh Calle

• kinetic

Medlem
    5 september, 2006 vid 20:14

JKS: Den här : http://cgi.ebay.de/FIBERSPAR-REFLEX-WAVE-400-QT-Mast-neu-mit-Garantie_W0QQitemZ180025098297QQihZ008QQcategoryZ31160QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem borde passa dig utmärkt (70% kol). Fick precis hem en sådan mast från försäljaren i fråga, 205Euro inkl frakt med UPS hem till dörren! Prisvärt om jag får säg. Skall du ha RDM finns denna: http://cgi.ebay.de/FIBERSPAR-RADIUS-RDM-QT-400-95-Carbon-Mast-neu_W0QQitemZ180024893430QQihZ008QQcategoryZ31160QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem för 299 Euro inkl frakt men då får du vänta i 5 dagar till o lägga det lägsta (förmodligen vinnande) budet på 259Euro…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications