Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Måtten på VW T4

• Måtten på VW T4

Publicerad av inge på 13 mars, 2007 vid 20:28

Hej på er!

Är det någon som sitter på innermåtten (hur stort är skåpet?) på VW T4 modellen. Både långa och korta.

Har planer på att byta upp mig från gamla fina 86:an men vet ej om jag kommer få plats med allt då jag tycker T4 verkar vara smalare och kortare.

Bifogar två bilder så att ni vet vad jag jämför med!

/Joakim

gnutten svarade 18 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • gnutten

Medlem
    14 mars, 2007 vid 10:53

Om jag minns rätt så är längden på T4 ca 250/280 cm (kort/lång). Den borde vara runt 160 cm bred invändigt. T3 är 270 cm i skåpet, men där har man också motor som tar plats.

• svenne

Medlem
    14 mars, 2007 vid 11:24

Sök i surfbussforumet, det har frågats förr…

http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=39730

• luuddee

Medlem
    14 mars, 2007 vid 12:11

stämmer bra. den korta är 250 x 160 .. har förresten en till salu om ngn vill köpa.. aluminium fälgs. säng byggd därbak som går att ta ut.. ebersprächer. larm mm..

• inge

Medlem
    14 mars, 2007 vid 20:35

Tack för svaren!

Idag får jag ganska lätt in tre brädor, den största på 256 cm, en bunt segel och sovplats för två personer.
    Borde inte vara några större problem att få in detta i en T4 eller vad säger ni som gjort liknande byten. Från T3 till T4. Bra eller dåligt?!

/J

• gnutten

Medlem
    15 mars, 2007 vid 15:35

Gjorde ungefär det bytet förra våren. Blev dock en HiAce istället för T4. Den korta HiAcen är också 250 cm lång, och inga större problem att få in en 255 bräda. Lägg den lite på sned eller mecka in den under framstolarna.

Känndes lite enklare att bygga inredning den nya än till T3, pga av att det är ett i stort sett fykantikt utrymme. Ingen motor som man måste bygga sig runt. Iofs blir det mer möjliga planlösningar, vilket gör att det går fundera länge hur man vill ha det…

Det jag saknar är känslan i T3:an. Den kändes mer som en buss att köra, både på gott och ont. HiAcen/T4an är mer som en vanlig personbil, nästan lite tråkig… Skall man köra längre sträckor eller mer motorväg så är det skönare. Sidvindsstabilitet är betydligt bättre på den nya (inte helt oviktigt att kunna komma snabbt till surfet när det blåser apa (man kan nog käna upp mot flera minuter…)).

• inge

Medlem
    15 mars, 2007 vid 18:41

Gnutten – Det låter som du är nöjd med HiAcen!..

Mina tankar har gått lite åt det hållet också, att byta till ”jappsbil” alltså. Kan du inte slänga upp lite bilder på ev. inredning?

• nik

Medlem
    17 mars, 2007 vid 09:21

luuddee – vad är det för årsmodell pris mm?

• luuddee

Medlem
    18 mars, 2007 vid 00:36

@Nik 370663 wrote:

luuddee – vad är det för årsmodell pris mm?

årsmodell 92.. hade tänkt mej 35 000 för den. har gått 20′ mil mycket fint skick ingen rost kamrem bytt vid 18 000 med stor service.. aluminium fälgar. vanliga original plåt. och en extra uppsättnign med dubb däck. stort takräcke. säng som går att antingen ha 80cm bred ller 160.. går att packa uder då den ligger på balkar bygger endast 10cm.. går givetvis att ta ut sängen med. . ebersprächer dock inte fungerat sen 6 månader tillbaka. lar instalerat men urkopplat. dragkrok. fönster därbak också tonade.. ska se om ja kan ta en bild på den lägger upp den här på steffo till salu innan ja lägger den på blocket.

• gnutten

Medlem
    19 mars, 2007 vid 22:17

Lite bilder på min inredning. Jag har byggt så att det går lätt att få med en cykel. Tyvärr går detta at det blir lite mindre plats tillbrädor och packning. Oftast har jag bara med min freestyle bräda och några segel. Har funderat på lösning med att hänga vågisen i taket, så får man lite mer golvplats över. Köket går att nå både innifrån och via höger skjutdörr. Alla (de flesta?) HiAce har två skjut dörrar, jag har sett några VW med det också. Byggde så att man slipper springa rut bussen, utan kan direkt komma in från förarsidan. Över köket lägger man en skiva när man skall sova och på med en madrass bit. Sängen är runt 100 cm där man har överkroppen och lite smalare nere vid fötterna. Skall man sova två pers så har jag löst det genom en bordliknande ställning som man placerar på golvet. Då blir det en 160x200cm säng, med plats under för fler brädor. Tyvärr har jag ingen bild på det nu.

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Måtten på VW T4

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.