• Publicerad av speed_junky på 13 mars, 2009 vid 20:34

Hej alla!

Jag är är en snart 40-årig gammal vindsurfare som har kämpat och haft kul i 20 år på brädan. Jag, min fru och lilla son har bestämt oss för att resa till Maui för att uppleva atmosfären och känslan, nu vill jag ha tipps på följade punkter:

– Var ska man bo om man inte är avanserad våg surdare?
    – Hur funkar det att det resa med barn i detta område?
    – vilket boender är att föredra? Vi kommer att vara på plats i 3 veckor
    – Om man inte vill ta med egna prylar vart är bästa läget för uthyrning?
    – Bil? Hotel? Hyra hus?
    – Hur tar man sig dit enklast?

Det här är några av våra funderinagar, har ni restips eller andra erfarenheter så är jag tacksam för tips.

MVH
    Stefan
    stefan-l@tele2.se

jumper svarade 16 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • mag

Medlem
    13 mars, 2009 vid 20:49

sök som en start på Maui bland inläggen så får du svar på 80% av dina frågor, Mauidiskussioner pågår jämt.

Försök stanna 4v, man vill nämligen inte åka hem! plus att man vill få valuta för 10-12000kr/pers flygbiljettutgift.
    /Magnus

• speed_junky

Medlem
    13 mars, 2009 vid 20:57

Ok Magnus

Har du varit där?

• andersbq

Medlem
    13 mars, 2009 vid 21:15

@Speed_Junky 534755 wrote:

Hej alla!

Jag är är en snart 40-årig gammal vindsurfare som har kämpat och haft kul i 20 år på brädan. Jag, min fru och lilla son har bestämt oss för att resa till Maui för att uppleva atmosfären och känslan, nu vill jag ha tipps på följade punkter:

– Var ska man bo om man inte är avanserad våg surdare?, Paia, Haiku, eller för familjen skull kanske Kihei. Det är dock inga avstånd så ni kan kan bo varsomhelst, det regnar mer på nordsidan.
    – Hur funkar det att det resa med barn i detta område? Tja, det är väl ok, många svenskar har åkt dit med bebisar & barn de senaste åren, alla nöjda.
    – vilket boender är att föredra? Vi kommer att vara på plats i 3 veckor,hyr hus, om ni kan
    – Om man inte vill ta med egna prylar vart är bästa läget för uthyrning? Finns massa ställen i Kahului, t ex http://naishmaui.com/
    – Bil? Hotel? Hyra hus? BIL är ett måste, hyr billigt någon km från flygplatsen
    – Hur tar man sig dit enklast? Flyg till Oahu, ta pendelflyget till Maui.

Det här är några av våra funderinagar, har ni restips eller andra erfarenheter så är jag tacksam för tips.
    Du glömde ett par relevanta frågor.
    När ska man åka?
    Vilka spots är bäst för mig?

Svaren på dem får du när du beskrivit din nivå!

MVH
    Stefan
    stefan-l@tele2.se
    x

• mag

Medlem
    13 mars, 2009 vid 21:28

Jupp, vart där 5ggr har jag för mig.
    Kihei har massor med vind (sned frånlandsvind), plattvatten-chop och sol nästan jämt. Inga vågor att tala om. och mycket tomma lägenheter o hus att hyra om ni undviker sommaren och jullovet.

kolla bla
    http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=63958&highlight=Maui

/Magnus

• jumper

Medlem
    14 mars, 2009 vid 17:49

Låter som ett härligt val att åka till Maui:)

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications