Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing mer kraft ur en venom

• mer kraft ur en venom

Publicerad av mrmille på 9 mars, 2006 vid 22:20

Att en venom eller lynn kite inte levererar lika mycket power per kvadrat som exempelvis bowkites eller flysurfer är ingen nyhet.
    Detta beror ju delvis av formen och att den är byggd för att stå emot starta vindbyar och ha marknadens klart bästa windrange.

Tänk er om man kunde ta bort lite windrange och göra den något mindre tolerant mot vindbyar för att få en sjuhelvetes massa mer kraft.
    Lösningen heter SFS och är installerad på ett par minuter. Det är mycket enkelt att justera kraften i kiten om man väljer att installera spännen. Med kraftökningen kommer dessutom högre hopp, ännu bättre hangtime. Kitsen svänger gudomligt snabbt och har ett klart bättre tryck genom hela svängen.

Detta är en mycket välkommen mod till alla er V19 fans, men eftersom jag inte har en får ni själva prova.

Men, här är en film på en V16 jag installerat SFS på
    http://www.kiteworld.se/media/kiteworld.se-v16-sfs.wmv (4,5mb)
    Nej, jag vet, det är ingen action. Bara en kort visning över att fanskapet faktiskt flyger när andra kites seglat ner för länge sen 😉

I Venom II kommer SFS som standard. Dock har Venom II en annan typ av canopy som gjort att man enklare kunnat sy en effektivare profil. Men, detta är ett bra steg på vägen!

Jag kommer under veckan att lägga ut detaljerad information om hur man applicerar SFS i en ARC kite på http://www.kiteworld.se.

mrmille svarade 19 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • extremesolution

Medlem
    9 mars, 2006 vid 22:47

zzZzZZzzzzZZZZZzzzzZZZZzzzzZZZZ

*somnade* 🙂 men intressant ändå 🙂

• micken

Medlem
    10 mars, 2006 vid 07:31

Låter intressant Mille! Ser fram emot mer info.

/Micke

Stolt ägare av V19 😉

• ollefax

Medlem
    10 mars, 2006 vid 11:00
    mrmille wrote:
    Bara en kort visning över att fanskapet faktiskt flyger när andra kites seglat ner för länge sen 😉

samtidigt kom jag in och landade min evo 16 bakom ryggen om du inte såg det…

(lintrasslet innan var från en för lång 5e lina(som jag måste fixa snart), inte att den trillade ner)

• samhansson

Medlem
    10 mars, 2006 vid 11:05

fan va grymmt, du lär ju tjäna miljarder på den uppfinningen, jag kan inte tänka mig nån som inte behöver det fixet,

-Grattis mysterMulle.

LoveV19 ore DIE

• mrmille

Medlem
    10 mars, 2006 vid 11:13
    SamHansson wrote:
    fan va grymmt, du lär ju tjäna miljarder på den uppfinningen, jag kan inte tänka mig nån som inte behöver det fixet,

-Grattis mysterMulle.

LoveV19 ore DIE

😀 😀 😀

• mrmille

Medlem
    10 mars, 2006 vid 12:03

nu finns det en guide till SFS uppe
    se FAQ’s på http://www.kiteworld.se

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing mer kraft ur en venom

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.