Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Mera Boavistabilder
- 

Mera Boavistabilder
Publicerad av sourra på 20 januari, 2009 vid 23:55Eftersom min dator är på reparation sen en månad tillbaka så kan jag inte ladda upp bilder på ett vettigt fotogalleri. Ni som har fejjan får känna er privilegierade än så länge. Det blev rätt många bilder upplagda men vi orkade inte vara så petiga i gallringen.
nic svarade 16 år, 9 månader sedan 13 Medlemmar · 18 Svar - 
			18 Svar

- 
Nice! :cool2:
Go ”selebränna” på Neven nu? Det drar visst damer som bara den!
 - 
hattfan;526644 wrote:Nice! :cool2:
Go ”selebränna” på Neven nu? Det drar visst damer som bara den!
Lite! 🙂 Bättre än att se ut som att man har en vit t-shirt på sig efteråt om man hade haft rashguard.
Däremot är det fantastisk peeling om man får in sand innanför selen och sen byter mycket till toeside när man kör. Skrapar dödskönt… Rashguard har kanske en poäng ändå…
 - 
Riktigt goa bilder gubbs .:laugh:
Vem är det som luftar på sista fotot? Ser ut som en dam?..
Längtar inte alls tillbaka va:wink: ?Neven;526633 wrote:Några till medan jag försöker reparara min kuk-hårddisk… - 
Ser ut som att ni haft det riktigt bra:) Är lite nyfiken på den andra ön som jag itne kommer på vad den heter som har Praia som huvudstad. Jag har en kompis som kommer därifrån och han säger att ingen kitar där. Kanske för att det är superdåligt vad vet jag, men verkar spännande iaf.
 - 
Praia ligger på Sao Tiago som är en av sotaventoöarna. Sotavento betyder ju stiltje eller nåt sånt. Boavista och Sal hör till Barlaventoöarna som då är de blåsiga öarna. Det finns nog en förklaring till att de inte kitesurfar i Praia 🙂
 - 
@sourra 526698 wrote:
Praia ligger på Sao Tiago som är en av sotaventoöarna. Sotavento betyder ju stiltje eller nåt sånt. Boavista och Sal hör till Barlaventoöarna som då är de blåsiga öarna. Det finns nog en förklaring till att de inte kitesurfar i Praia 🙂
cool, du behöver jag inte funder så himlans mkt på det, det var han som sa att det blåser hela tiden, men folk som inte kitar tycker ju att det blåser om det blåser 4 knots:)
Du hur går det med portuguisiskan, har du kommit förbi kapitel 11 i språkkursen. Det var rätt kul, några dagar efter att du skrev fick jag kursen av en kompis här och började med att testa kapitel 11 som just var beställa in öl kapitlet. Själv är jag lost i alla verben, satan i gatan och specilet med den 5års protugusisiskan folket här snackar som kommer man ju aldriga att lära sig snacka certo.
 - 
Sen att säga att det var många som kitade på Boa Vista är ju en överdrift också. När det var 5 kitar på vattnet samtidigt så tyckte Sourra att det började bli trångt. Totalt fanns det väl 10 plus några vindsurfare.

Logga in för att svara.