Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Midsommarspeed?

• Midsommarspeed?

Publicerad av jester på 23 juni, 2007 vid 19:48

Någon som fått speedat något under helgen? Själv timade man in första nubben ungefär samtidigt som det började blåsa…. (Kolla hoppet som vinden gjorde vid TT: http://www.kinnas.com/oso/20070622/index.html)

Var ute o guppade lite 9.0 idag, och maxade 20.8 knop. Fick planat ett par gånger iaf (nätt o jämt). Men fick iaf njuta av ett par timmars segling. Gött o bara vara ute på sjön…

fredrik-ygge svarade 18 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • speedjanne

Medlem
    23 juni, 2007 vid 20:20

Fy fan denna säsongen är en katastrof (iaf maj juni) har surfat 1!!!!!!!!! gång i juni!! och juni brukar annars vara en bra månad inför det stora stiltjebältet i juli-aug.jag är fanimej inte ens arg längre bara……ledsen…snyft!

• tobhed

Medlem
    23 juni, 2007 vid 21:28

har nu fått problem med armen (nerv i kläm) som tydligen har att göra med mitt kastfall på HagaPark tidigare i år, så jag ligger fortfarande lågt. Värker ännu i nacken samt att detta med armen nu också har satt igång, inget vidare…

• Knatte

Gäst
    24 juni, 2007 vid 06:25

@tobhed 392096 wrote:

har nu fått problem med armen (nerv i kläm) som tydligen har att göra med mitt kastfall på HagaPark tidigare i år, så jag ligger fortfarande lågt. Värker ännu i nacken samt att detta med armen nu också har satt igång, inget vidare…

Tobhed! Hoppas att detta fixar till sig och att du kan komma ut på vattnet i gammal god form igen. Men som du själv antagligen vet, stressa inte fram en för tidig start av windsurfingen igen. Då kan det bli en lång frånvaro från vattnet..:blush:

• alexxx

Medlem
    24 juni, 2007 vid 08:45

Hallå

Satte nytt PB på midsommar förmiddagen, 27,2 knop i vågorna. (Höllviken)
    Va nog mer i luften än på vattnet, känns som att 30 inte ska va helt omöjligt i lite plattare vatten!
    Hoppas att ni andra också får vind snart! En gång på en hel månad, de e ju fruktansvärt, lider med dej!

• fredrik-ygge

Medlem
    24 juni, 2007 vid 18:02

Katastrof var ordet för denna säsong. Surfade mer i Februari än i maj tror jag! Denna vecka verkar dock ordningen bli återställd!

Østersøen
    Tirsdag
    Vest, drejende syd, 5 til 10 m/s, i løbet af natten vest og sydvest tiltagende til kuling 13 til 18 m/s.

Onsdag. torsdag og fredag
    Kuling fra vest og sydvest, 13 til 18 m/s, fredag omkring vest 10 til 15 m/s.

Indre danske farvande
    Tirsdag
    Skiftende under 8 m/s.

Onsdag
    Skiftende, under 8 m/s, senere vest og nordvest tiltagende op til kuling, 10 til 15 m/s.

Torsdag og Fredag
    Op til kuling fra vest og nordvest, 10 til 15 m/s, fredag lidt aftagende.

Skagerrak
    Tirsdag og onsdag
    Omkring nordøst, 8 til 13 m/s.

Torsdag og fredag
    Op til kuling fra vest og nordvest, 10 til 15 m/s.

Nordsøen
    Tirsdag
    Kuling fra nord og nordvest, 15 til 20 m/s, men i den sydøstlige del først omkring syd eller skiftende, 5 til 10 m/s.

Onsdag og torsdag
    Kuling omkring nordvest, 15 til 20 m/s, aftagende til 10 til 15 m/s.

Fredag
    Kuling omkring nordvest 10 til 15 m/s, i den sydvestlige del aftagende til under 8 m/s, og drejende vest og sydvest.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications