Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Min utrustning – Tips !
-
Har redan hittat en massa information om brädan och enligt annonsen här på steffo så är det powerbox på den, fast det är en 00:a…
-
Knatte
Gäst26 juni, 2007 vid 14:13@Ola_P 392524 wrote:
Nae, nu blev det väl ändå fel knatte, trimboxen har väl inte två skruvar? (Tuttle & Deeptuttle har däremot två skruvar)
Ooops, måste sluta halsa absolut vodka på dagtid….
Självklart blev det fel där:wink: Det var så många år sedan jag ägde en trimbox att jag måste minnas fel.. -
Knatte
Gäst26 juni, 2007 vid 14:15@Tim.Eriksson 392547 wrote:
Har redan hittat en massa information om brädan och enligt annonsen här på steffo så är det powerbox på den, fast det är en 00:a…
Bra för din del! Powerbox är mycket lättare att hitta bra fenor till. Knatte som härmed drar sig tillbaka i diskussionen av fenor till Bee 144

-
Sådär!
Gjorde en deal med berra här i Uppsala,
Om jag köpte en North Sails 490 30% kol mast för 1200 kr fick jag låna ett gammalt 8.5m^2 segel, årsmodell gammalt (som mina andra) samt en ny ”jumbo” boom.
Lät helt okej enligt mig 🙂 Fick även köpa en 42 cm fena och fick låna en 36 också.
Så nu har jag det relativt bra på mast fronten i alla fall! Ska jobba på segelfronten lite tänkte jag 🙂 Tänkte försöka införskaffa ett 7.0 (för jag kan köra med det seglet på alla brädor) samt något mindre och ev ett nyare 8.0 eller så.
Diskuterade även där här med rätt segel och mast, enligt honom så är det skit samma om jag köper nya segel till mina gamla brädor. Vad har t.ex ola_p att säga om det ? Han sa att det var kvalificerat bullshit 😀 Samt att dem flesta segel fungerar bra med ”standard” master, sådana jag har. Så han tycker det är helt okej att köpa mast och segel sepparat och undvika dem skumma segel med speciala krav på mast.
Sådär 🙂
-
Jag tycker definitivt inte att Ola bullshitar, om någon uttalar sig på ett neutralt och opartiskt så är det just Ola! Gamla segel är skit på nya brädor. Andra hållet funkar något bättre, men det är definitivt inte skitsnack.
Berätta gärna som exempel, vad är en ”standardmast” för dig?Du har mer prylar än de flesta här, ut och surfa istället.
-
Svenne;392921 wrote:Jag tycker definitivt inte att Ola bullshitar, om någon uttalar sig på ett neutralt och opartiskt så är det just Ola! Gamla segel är skit på nya brädor. Andra hållet funkar något bättre, men det är definitivt inte skitsnack.
Berätta gärna som exempel, vad är en ”standardmast” för dig?Du har mer prylar än de flesta här, ut och surfa istället.
Haha, stämmer bra det fasten årsmodellen är från 92-95 😉 Dvs grejorna är inte värda så mycket 🙂
Har ju köpt saker för totalt 2500 kr nu bara, 2 master och en bräda ! Resten är mina föräldrars gamla saker 🙂Nu har jag så jag klara mig, ska ev köpa ett nyare 7.0 imorgon för 1000 lappen så känner jag att det räcker 🙂
Tänker lägga ner mer pengar på att resa och surfa än lägga ner 10 000 på nya saker.. Då får jag surfa på alnäs för resten av året.”standardmast”? inte vet jag… kan ju inte något än.. Men antagligen en som har en normal böjkurva och flex antar jag ?
Aja, sticker som sagt på fredag morgon! Dock så kom surfbussen bara 50 meters nyss och står på gatan nu… Tror det blev lite sur och ville inte gå därför men det får vi se snart…
Hej hopp..
Förresten.. Är det onödigt att köpa ett nyare nocam segel på t.ex 7.0 för 1000 kr?
Logga in för att svara.