Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Mistral Flow
- 
		Mistral FlowPublicerad av jorgen på 22 december, 2002 vid 22:07Är en Mistral Flow 266 (-99) något för mig? Jag började surfa i sommras, åkte på lånade grejor mest för att prova. Det var ju förbannat roligt det här så nu behöver jag lite egna prylar. Är mao inte så duktig. Den brädan jag har åkt på är ett hemmabygge ca 290 lång 59 bred. Från 90-talets början (tror jag), helt ok att börja med tycker jag. Men jag vill ju ha en egen. Kom gärna med andra förslag. Alla förslag tages tacksamt emot.  //jörgen anonym-anvandare svarade 22 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 14 Svar
- 
			14 Svar
- 
Nu vet jag ju inte riktigt hur bra du är, men jag tycker nog att det låter väl litet att börja med…. 115-120 liter skule nog funka hyffsat, men absolut inte mindre än så. Då blir det för svårt. + att den brädstorleken funkar utmärkt som stor/alroundbräda tillsammans med en vågis ngn gång i framtiden… 
 Fats det är klart, kan du vattenstarta och är intresserad av segling då endast det blåser mera så är det nog bra bräda… Det är ju ”en gammal hederlig” form på den, som väldigt få brädor idag har, naish enduro är nästan ensam i den klassen numera… Men tycker man det är köra fort, hoppa lite, och dra om polarna som e roligast så e det ju en perfekt bräda.
- 
Ja, det har du nog rätt i. Har inte hittat så mycket info om den brädan så jag hade inte riktig koll på hur stor volym den har. Google is my friend.  Jag hade ju tänkt köpa ngt i 110-115 liters regionen. Vilken bräda rekomenderas? Jag hade ju tänkt köpa ngt i 110-115 liters regionen. Vilken bräda rekomenderas?//jörgen 
- 
Kanske det, men de är ju svindyra…. Alla starboard… Även om man e jävligt sugen på en Hypersonic… 
 Jag skulle nog satsat antingen på en större flow, tiga freecarve, den gamla blå twintipen (rrd) eller bic techno-e… Nått åt det hållet, beror lite på vad du är ute efter. Håll dig dock undan rena raceprylar, framförallt raqcesegel är jobbiga. Och de nya extrema freestyle prylarna är inte heller ngt att satsa på….  
- 
Hej Jörgen 
 Det finns många bra freeride brädor på marknaden idag!
 kolla in ]www.fanatic.com/en/hardware/summer/windsurf/eray/eray.php#]
 Jag tror att Fanatics E-Ray är en mycket pris värd freeride-bräda.och här har du ett bättre alt på flow http://www.hsf.artisan.se/default2.htm ocg även en fin JP fanns där 
- 
Tackar för alla tipsen. Jag har kikat lite på Bic Techno-e och twintipen, får ta en koll på tigan och fanatic också. Det känns som om det finns för många att välja bland. Man vet ju varken fram eller tillbaka.  Men just nu så ligge Technon bra till. Gäller bara att hitta en också. Jag har ju inte pengar till en ny tyvärr. Men just nu så ligge Technon bra till. Gäller bara att hitta en också. Jag har ju inte pengar till en ny tyvärr.//jörgen 
- 
Ja det är så man blir lite avis på en nybörjare idag, det finns så jäkla mycket bra användarvänliga prylar att välja mellan. 
 Lycka till.
- 
Om jag var i din situation skulle jag köpa en freeride bräda på runt 115-125 liter. Då kommer du kunna köra med 7.5 -8.0 som största segel och ända ner mot 5.0 om det inte går för mkt vågor. Själv har jag en seatrend acc från 97 som jag är mkt nöjd med! Tror inte att du behöver stirra dig blind på att du måste ha en ”fet” bräda utan allt från 57 cm brett tror jag skulle funka. Men satsa inte på en äldre än 97-98. 
- 
Ja, så får det bli. 99 eller nyare hade jag tänkt mig. Bara att ge sig ut på jakt efter ett lämpligt objekt.  Tack så mycket. Tack så mycket.//jörgen 
- 
satsa på en flow 276:a ….e nog perfekt..gärna sandwich varianten 
Logga in för att svara.