Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › mistral sl rd 2008
-
mistral sl rd 2008
Publicerad av budda på 22 januari, 2008 vid 18:24Någon som sett dom irl. Skulle vara kul om någon hade lite mer info om dessa!!
culing svarade 17 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Jag läste här att dom kommer med en 80l modell snart
http://windsurfjournal.com/frontblocks/news/news.asp?ID_BB_LANGUAGES=2
Kolla nyheten den 14/1//Björn
-
tackar för det. tyckte att det saknades en mindre bräda i deras slalom linje
-
Budda, varför just Mistral? Du har väl köpt Mauisails till nästa år så varför inte haka på Micke Öhlund och köra på Starboard, det finns t.ex en Starboard 87 till salu här på konfen och annars vet jag att onwater har både isonic 07 & 08 på lager
-
Jag har inga planer på att handla en mistral. tycker bara att det är kul att dom satsar på slalom igen!!
-
Equipment
Mistral SL RD 80 2008 14/01/2008
In 2007 Mistral made a comeback on the slalom competition scene with their SL board range… And after launching no less than 4 new models last autumn for the 2008 season with the SL RD 95, 110, 125 and 145; clearly the big M brand is very interested in that discipline, and will be releasing very soon their new SL RD 80 version.
As the volume would suggest (80 litres), this 240cm long / 55cm wide board is a slalom board for moderate to strong winds and has been developed in collaboration with their new, young Brazilian recruit, Marcilio Browne…
Shaped for high performance, the SL RD 80 will be available in 100% carbon for even better performance !!!
Source : Mistral International
Logga in för att svara.