Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › Mitt andra hem….
-
Aah, den tanken har jag sett i deras katalog. Ska fan lägga mig under bussen ikväll och kolla om det går.
Var hittar jag den platta skorstenen? Skulle gärna sätta värmaren lågt för att få varm luft vid golvet som sedan stiger uppåt. Men då blir det onödigt mycket slang om skorstenen ska sitta på taket tycker jag. Platt skorsten på sidan av bussen låter som en mycket bättre variant för mig.
Nä, hittade bara en slang men ska kolla igen ikväll. Måste varit returslangen jag såg som du säger. Det sitter väl förmodligen en inloppsventil utan slang någonstans jag inte tänkte på. Tror fan det får bli en trip till biltema ikväll. Nu är jag riktigt sugen på att få det att funka.

-
Den platta modellen av skorsten som monteras på sidan finns i välsorterade båtshopar. Kolla in dom stora shoparna där det oftast är billigast.
Vore intressant att få se en bild på din värmare. Går det inte att montera på varmluftsslangar och fördela värmen i bussen?Det borde på din värmare finnas två stycken anslutningar, en för bränsletillförseln, och en till ”överflöd”.
Gör så här….lägg in en bild på värmaren så jag vet vilken modell så kanske vi kan hjälpas åt vad som är vad.
-
Ok. Ska försöka få till det ikväll. Måste låna kamera av en polare bara.
Logga in för att svara.