• patrikol

Medlem
    13 september, 2004 vid 14:06

Aero 2 an, X3an, X4an alla mycket bra kites.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 september, 2004 vid 14:43

Länken hittar du i annonsen för Torch i senaste numret av KitesurfinEurope. Lägger undan 8, 12, 14, 16 & 20kvm till dig. 🙂 … eller förrästen, där uppe i norr kanske du behöver Naish snowkite ”Element”. Bra för en isig Riddarfjärd.:-)

• roland

Medlem
    13 september, 2004 vid 14:53

Svar till:

Aero 2 an, X3an, X4an alla mycket bra kites.

[/ QUOTE ]
    Ja enligt dej Kanske! hur mycket har du åkt på dom?

• patrikol

Medlem
    13 september, 2004 vid 15:41

Aero 2a har jag själv X3a har kompisen men i sammanhanget så har det inte någon som helst betydelse om jag åkt på dom överhuvudtaget.

Dom jag pratat med om dom kites eller brädor som jag rekomenderar eller inte rekomenderar tillhör sverige eliten så dom vet vad dom pratar om.

Vidare så hämtar jag information ifrån nätet och tidningar tester eller liknande så jag har ganska bra koll på vilka kites som är bra eller dåliga.

Bara för att man inte är en duktig kiteare på vattnet så kan man faktiskt ta reda på saker ändå. Uttalar mig aldrig om mer avancerade saker eftersom att jag förmodligen är en av sveriges sämste kiteare. Men jag har ett brinnande intresse och samlar information hela tiden!

• patrikol

Medlem
    13 september, 2004 vid 15:43

Ja och enligt dig är dom skit.
    Det är väl bra att man får ha olika åsikter om saker och ting. Så kan folk bilda sig en egen uppfattning om det hela.

• pepa

Medlem
    13 september, 2004 vid 18:26

Svar till:

Vidare så hämtar jag information ifrån nätet och tidningar tester eller liknande så jag har ganska bra koll på vilka kites som är bra eller dåliga.

[/ QUOTE ]

Nätet och tidningarna har ingen som helst koll. Du kan lika gärna slänga in några adjektiv i en tombola och dra 4-5 stycken till varje kite.

• pepa

Medlem
    13 september, 2004 vid 18:36

Svar till:

Nätet och tidningarna har ingen som helst koll. Du kan lika gärna slänga in några adjektiv i en tombola och dra 4-5 stycken till varje kite.

[/ QUOTE ]

Jag är medveten om att detta är nätet och att jag enligt mig därmed säger något som ingen egentligen bör lyssna på, men vad jag menar är bara att om en tidning eller någon annan lägger ut en bedömning så är det fortfarande testpersoner som har uttalat sig. Vad säger att du (inte du Patrikol, alla) har samma smak som dem?

• patrikol

Medlem
    13 september, 2004 vid 19:20

Jag är ganska säker på att den informationen som jag får ifrån olika källor på nätet i tidningar och ifrån kitesurfare som är helt oberoende som uttalar sig om olika kites eller brädor eller annan kite utrustning är korrekt.

Finns massor av oberoende forum på nätet där olika kiteare bra eller dåliga uttalar sig. Då kan man få en ganska så hyffsad bild av vad som funkar eller ej.

Att man måste ha testat en pryl för att kunna uttala sig om den tycker jag är helt befänkt då kunde ju lika gärna alla kommentatörer i tv och alla tränare i världen hålla truten för dom är ju inte bäst eller har testat alla formel 1 bilar som körs.

Nej man måste inte ha provat en kite eller bräda för att veta om den är bra eller dålig.

Om jag frågar 10 stycken om en viss kite eller bräda och nio av tio tycker att den är kass så kan jag alltså inte säga att den är kass för jag har ju själv inte provat kiten eller brädan?

• etype

Medlem
    13 september, 2004 vid 20:15

Svar till:

Vad kan man säga? Siten talar för sig själv till och med bäst på kitesiter! Vill ha! Så ligger dom efter igen konkurenterna! Samma gamla visa! wink.gif

[/ QUOTE ]

Patrik, du är en dröm för marknadsförare! Samma schletna
    super(fast turning)lativ och dina ögon snurrar redan som tombolahjul…
    köp, köp, köööööp! Nåja, vi är väl såna allihop grin.gif
    /E

• patrikol

Medlem
    13 september, 2004 vid 20:56

He He synd att man inte har något att marknadsföra då! wink.gif

• pepa

Medlem
    14 september, 2004 vid 00:10

Klart som fan de är oberoende, problemet är bara att det inte hör hit. Kommentatorerna kommenterar väl vad som händer? Eller tittar de uppifrån och ner på bilarna och skiter i vilken förare som vinner? Om folk säger bra saker om en kite så säger jag inte att den är bra till undrande, däremot att jag har hört bra saker om den. Om personen i fråga sen går efter det är en sak. Det jag vill dela med mig av är den erfarenhet jag fått under mina kiteår och det är att det funkar inte att lyssna på andra när det gäller vad du ska köra, men självklart är det bra att diskutera säkerhet mm för att öka medvetenheten.

• honk

Medlem
    14 september, 2004 vid 07:44

Jag tycker det är otroligt svårt att utvärdera drakar och brädor… Dels för att man vänjer sig vid en viss och det tar ett tag att komma in i en annan. Men även att förhållandena på vattnet skiljer sig så mycket från gång till gång så det är oxå en faktor som påverkar.

Sedan så är det ju som peppas säger att alla har olika stilar och vill ha ut olika saker från sin drake..

• Borttagen användare

Borttagen användare
    14 september, 2004 vid 08:05

Naish arx. Kicks ass he he he

Nu får vi se.

• patrikol

Medlem
    14 september, 2004 vid 08:19

Ja och efterom att jag pratar med och läser vad folk som du och andra duktiga kiteare säger om en viss produkt som dom testat och uttalar sig om med hänvisning till all deras erfarenhet så tycker jag att jag kan uttala mig om en viss produkt utan att jag själv provat den. Inte lika ingående om egenskper men likväl om den är bra eller vad den är tänkt till eller funkar bra som. Sen att jag dessutom är helt opartisk är ju inte fel det i heller.

• dmp

Medlem
    14 september, 2004 vid 08:20

dom har stölit onepump sstemet jöh jewla kite pirater..

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.