Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Moahahahaha…
-
Svar till:
aha… Holmön såg ju ok ut på kartan i alla fall.
Är det bra strand där eller?[/ QUOTE ]
tjena, nä fan tvivlar på att det finns strand tyvärr.. men det går ju alltid att lösa på nåt annat sätt.. man tar färjan ca 15min från umeå, färjan är gratis och går lite då och då, tar ca 40min dit.
jo titta nu googlade jag lite, ser ut som en strand? kanske ligger helt fel i vindriktiningen iofs
-
Bureå var riktigt riktigt dåligt. Bara stenar och den lilla strand som jag hittade (som skulle vara den stora) vara pytteliten. Om jag ställde mig mitt i kunde jag lägga draken på bägge sidorna av viken.
Nej. Nord funkar inte i skeå.
Det enda som är kvar är boviken, den är långgrund men inte jättestor. Nu när dedt börjar vara ner mot 16 grader så är det i alla fall inga badare där. -
Skumt, det ser ju ut som det skulle vara bra där när man kollar på kartan.
Ja ja vi får väl satsa på boviken vart den nu ligger -
Var i boviken idag – skulle ju blåsa lite så jag drog men det mojnade rätt fort. Körde draken lite i alla fall. Det går nog att köra boviken om vinden ligger lite mer mot O, idag låg den mer mot V…
Långgrunt är det i alla fall och det går att gå ut 200 meter utan problem, sandbankar som vandrar upp och ner så 100 meter ut står man i knädjupt vatten (idag i alla fall, rättt lågt vatten just nu dock)
-
typ… Där det står ”fäboudden”
det blev ganska byigt men det var hyfsat i alla fall. Har inte hittat nåt bättre på nord (ännu) -
Ok, det verkar ju som det blåser på bra idag.
Dock har jag lite koll på vilket håll det blåser. -
vilka sjyssta spots ni har där uppe
så här ser det ut nere hos oss
-
Jupp…
Feta som fan. Största är 100 meter brett och 5 meter bred strandÄäähh. Det finns hyfsade ställen men det är långt att köra varje gång.
Pite har riktigt fina stränder som funkar ok men vi är aldrig nära era förutsättningar…*gråter*
*går ut på avsatsen utanför fönstret*
*hoppar… inte*
Cabarete är ju på G så det finns ju hopp om liv kvar i alla fall…
-
som norrlänning ska man inte sätta sin fot i Cabarete dom har väldigt dåligt rykte där har jag hört…
-
Svar till:
vilka sjyssta spots ni har där uppe
så här ser det ut nere hos oss
[/ QUOTE ]
Clean bild, har du tagit den med hjälmkamera eller? Ladda ganska bra inför det hoppet kan jag tänka mig…
-
Rambo! jag är en göteborgare faktiskt… Fast jag tog fel avtagsväg för nåt år sen och fastnade här ett tag…
Näset har man surfat några gånger på vindsurfarplattan…
Djälit schysst ställe faktiskt.
Sen har man ju golfat på fbk också… also very najsss…*avundsjuk*
Men jag flyttar snart söderut igen – då jälar blir det farligt för er – krascha är jag grymt bra på.
-
fan har man satt en fot där uppe så e det kört hör på heng han e fan född i skaune han men han snack veld myck norrlänsk
-
Lol… tror det är ni som har för nära till bron och där är det ju bra mycket gröt-prat.
Logga in för att svara.