Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Modell sökes
-
Kjello
Gäst2 maj, 2008 vid 07:37Jag trodde inte du skulle ta det så hårt, jag får väl ursäkta mina förslag igen då.
Vem frivilligt utsätter sej för en kite-olycka ”i vindens våld” men det kanske går att fejka.
Raka sättet att få en sådan bild är, som jag tyckte självklart, va på plats många ggr. plåta mycket tills du får bilden.
En synvinkel, är att det inte är så positivt för sporten, att visa en sådan bild.”Portfolio” kommer bara från knäpp modell-såpa, förbi-swap i TV, vet inget egentligen.
-
Cred till dig för det sista inlägget Kjello:-)!
Roligt att ”streta ur” ibland när vinden suger fett och tristessen blir för stor, men kanske inte mot dom som inte känner till ”steffoandan”?
Dessutom är det ju mycket snack just nu om att stänga stränder mm mot kitesurfing. M a o är det tillräckligt med negativa strömningar om kitesurfare och surfare i media för tillfället. Det är ju inget som behöver spädas på…för vår egen skull menar jag…
Ha de gott!
Kjello;462359 wrote:Jag trodde inte du skulle ta det så hårt, jag får väl ursäkta mina förslag igen då.Vem frivilligt utsätter sej för en kite-olycka ”i vindens våld” men det kan gå att fejka.
”Portfolio” kommer bara från modell-såpa, av misstag-swap i TV, vet inget egentligen.
-
Kjello:
Ingen fara, jag tog det inte så hårt, men jag tyckte det kändes lite, hur säger man, negativt, jämfört med övriga svar…
Dessutom kändes det som om du missförstått lite i mitt orginalinlägg, så då passade jag på att förklara…
Sen blev mitt inlägg nog mer kritiskt än satiriskt som det var tänkt, borde lagt in någon smiley här och där.
Hade aldrig lagt till den sista dialogen om jag inte försökt vara lite ironisk/satirisk, men jag borde tänkt på att troligtvis ingen automatiskt skulle förstå det…
Höll nästan på att glömma kommentera en sak:
Menade naturligtvis inte att någon skulle utsätta sig för (större) olycksrisk (än vanligt) för att jag skulle få min bild, bara att risken finns där, eftersom man kan hamna i en farlig situation då man hanterar stora krafter…above_the_law:
Tror inte det är någon risk att jag skulle börja förespråka kiteförbud på stränder, förstår inte varför tycker det, det är ju fräckt att titta på…
Sen tror jag ”Steffoandan” existerar på alla forum, men som man säger:
”kärt barn har många namn”
och så säger man ju ibland att tonen är ”rå men hjärtlig” -
Kjello
Gäst3 maj, 2008 vid 21:57Försöker bena ut varför jag skrev, och få det att låta mindre negativt, svårt.
tänker på ”i vindens våld” om det ska illustreras med ett kitetillbud, då får du plåta massor i flera dagar/veckor/år,
i Sverige händer sällan så knäppa olyckor, förhoppningsvis händer det aldrig.Bilder på en fejkad olycka som fel person råkar se, kan va droppen, nu i förbudstider.
Tillbud är negativt, speciellt om det dokumenteras, och sen om någon publiserar bilder.
Magistern kanske visar upp bilderna på nätet eller för kollegor, och sen vidare, fejken blir till på riktigt.”… det är ju fräckt att titta på…” bryr sej tydligen inte förbudsivrarna om.
Sett alla utlänska olycksklipp, synd för sporten. Men ger respekt, så vi i Sverige lärt oss.
Hoppas du kommer på något annat coolt bildförslag till ”i vindens våld” .
måste finnas mängder, kanske en sönderblåst trasig flagga, allt funkar om sjysst vinklat.
Logga in för att svara.