Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Mördar växter i vattnet..
-
Mördar växter i vattnet..
Publicerad av dmp på 12 augusti, 2003 vid 07:09Nån mer än jag som hafft tok problem med magen o fått feber attacker o skit det senaste?
//Jake
dmp svarade 22 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Visst mår man skit och vet ett par till som haft detta. Om det är rötmånaden eller algerna kan jag inte svara på.
Nån som har koll på algläget i Öresund ?
-
mycket i öresund nu. här är en till som har blivit kass efter att ha kört i Höganäs och jonstorp/farhult. Har även snorklat en del och kan ha fått det då. Men runt hela kullen från HBG till andra sidan skälderviken är det tjockt. Men ska tydligen h släppt i landskrona nu igen.
-
läsde på Göteborgsposten och Helsingborgs dagblad, att det är mycket alger i Öresund och att man ska akta sig – barnen och äldre ska inte bada-hunder ska inte badar och andra, starka som ni få lätt kräk- och magsjuka. sista året var det några som dog pga den alger!
-
Är det inte ni kajtare som ”mördar växter i vattnet”? Tänk på de oskylldiga vattenväxterna och kör inte så j-a nära land!
Algkramaren
-
Svar till:
Är det inte ni kajtare som ”mördar växter i vattnet”? Tänk på de oskylldiga vattenväxterna och kör inte så j-a nära land!
Algkramaren
[/ QUOTE ]
Nej han har ju stavat fel. Kan du inte ha överseende med sådant. Rätt ska vara
”Mödrar växer i vattnet”
En polare till mig har en s.k. vattenmamma, hon ser riktigt bra ut.
Logga in för att svara.