Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › MSC 2005 Roligare än någonsin!
-
MSC 2005 Roligare än någonsin!
Publicerad av boman på 21 februari, 2005 vid 10:18Coolt

bättre blir ännu bättre!! Nu med Speed tävling och avslutande havskapsegling åver ålands-hav.Läs mer här:
http://www.vindsurfing.se/msc/gurra1978 svarade 20 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Jäkligt kul att Johan och co hänger på speed trenden det ger verkligen en extra krydda till MSC -05. Kul också om det kan bli en havskappsegling igen. Får hoppas på lite mer vind den här gången 🙂 8-9 timmars guppande över ålands hav har jag gjort en gång och det får räcka 🙁
//Nicklas -
Ja den gången var det inte mycket vind men klart en kul grej att få va med om, man var riktigt taggad på åland innan start, Lite extra när killar som Bringdhal och Rappe var med.
Jag tror att ni kom strax efter oss… vi hade tid på 8tim och 20 min
-
Boman….. Vad e det för rykte man hör att RBS är nedlagt? Stämmer det eller?
-
Det stämmer! Riktigt tragiskt att det inte gick att driva det vidare, Men med en hyra på 16000:- och för få eldsjälar som orkar driva det hela vidare så tog vi beslutet att lägga ner

Stället finns ju kvar som surf-spot och jag hoppas att fler kommer ut även om inte klubben finns där. Det är ju ett riktigt vindsäkert ställe.ps.
Kanske kommer det bedrivas någon form av fik där under sommar månaderna, hoppas vi syns där då!
-
Alltid trist när en klubb går i graven. Men jag har iaf roliga minne därifrån. Synd att allt ska kosta så in i baljan jämt.
Inget läge att starta en vid stranden för stugbyn som Ludde drev, eller driver han den fortfarande? Vattnen ni har där är ju jäkligt bra… -
Ludde driver vandrar-hemmet och stugbyn. Han var ju en av grundarna till RBS, en något mindre stuga en den vi hadde vare kanske bättre och billigare.
-
Tjena Boman.
Varför måste RBS läggas ned för att man inte har råd med en hyra egentligen? Det verkar ju helt onödigt. Vem bryr sig om en klubbstuga egentligen, det är ju på vattnet man ska vara. Klubben är väl inte stugan utan dess (om än få) medlemmar samt det gemensamma intresset för sporten.
Svar till:
Men med en hyra på 16000:- och för få eldsjälar som orkar driva det hela vidare så tog vi beslutet att lägga ner
[/ QUOTE ]
16000 kr? Om det är per år vilken du väl ändå måste syfta på så är ju det skitbilligt. Jag skulle gärna hyra den kåken själv för 1333 kr/mån som det blir. Det är ju snusk billigt för sjöutsikt och stort bostadsutrymme. Sen om en och annan surfare kommer förbi är väl bara kul. Varför säljer du inte din kåk och flyttar ut dit själv
Då får du loss lite stålar till en lägenhet på Gran Canaria också.Ett bra förslag är att RBS köper en container och ställer upp på området. Det är ju bara att snacka med markägaren och man får nog ställa upp den där gratis om man har bra kontakt med honom. Den där Ludde kan väl styra upp nåt. En container kostar från 10000-15000 kr men det går nog att hitta billigare från någon skum lastbilschaufför i Kapellskärs hamn : )
-
he he.. jag ska höra med min sambo redan ikväll
Du har rätt det är snusk billigt vi har fått bra rabatt för att vi är en förening, Sthlm hamn verkar inte ha något större intresse för kåken men som privat person så blir det nog bra mycket dyrare i hyra.Att driva en klubb kräver lite tid, som du vet så vill dom flesta resa och surfa runt där det är bäst för stunden, det vet ju du Mr ”soul surfer”
Det där med container verkar bra, tyvärr så är det naturskyddsområde tror inte vi får ställa upp dom. Annars så hade vi nog tagit båda och haft riggarna i den ena och smugglat billig sprit från Estland med den andra

Vi får se vad Ludde hittar på….
ps
Har du köpt på dig något slalom/speed kit? -
Svar till:
Har du köpt på dig något slalom/speed kit?
[/ QUOTE ]
Nej, men jag var precis och hämtade ut min nya vågsurfbräda. Det ska bli kul då vinden droppar på Torö men vågorna ligger kvar. Sist jag försökte på lite slalom i Kärringviken var det riktigt tråkigt. Men det beror mest på att det var så himla kallt och ingen bra utrustning. Mest ett ihop plock, inget riktigt kit. Jag får se om det dyker upp nått billigt i framtiden. Då kanske man måste slå till. Högst på önskelistan är dock en surfbuss och bättre förhållanden.
Logga in för att svara.