Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing MSvC Finalen avgjord.

Taggad: 

• MSvC Finalen avgjord.

Publicerad av swe-496 på 11 oktober, 2008 vid 17:15

Idag avgjordes finalen i MSvC. Dagens suverän var Johan Ekstedt med 4 spikar och en andraplats. Andraplatsen fick han efter att ha fastnat i kryssbojen så att Stefan Voxby kunde gå förbi och ta ledningen i sista och 5:e racet för dagen.

Dagens överraskning var att Jesper Blomberg dök upp och deltog i 2 av de fem racen idag. Han har inte seglat Formula sen SM förra året. Han tog 2st 3:e platser i de 2 första racen han var med i.

Totalresultatet kommer komma upp på http://www.vindsurfing.se senare

Johan hade 4st spikar och en 2:a plats.
    Stefan hade 4st 2:a platser och 1st spik.

Tredjeplatsen var det mer fight om. Jag låg inför sista seglingen för dagen på jämna poäng med Olaf Seeberg. Jag lyckades knipa 3:e platsen i sista racet och komma 1 poäng före Olaf.

Resultat för dagen…se filen nedan

jesper_b svarade 17 år sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • jesper_b

Medlem
    11 oktober, 2008 vid 20:49

Det var både skönt att få lufta grejorna (fulla med råttskit mm sedan SM juni 07), träffa formula gänget igen, och framför allt få snurra upp Voxby på kryssen!

Var lika stolt över mina kryssar som mina undanvindar var sorgliga. Rundade faktiskt som etta efter båda förstakryssarna men sen tappade jag både seglet, druttade i, parkerade med flera pinsamheter på undanvindarna.

Hur som helst urkul att raca lite formula igen. Det gav verkligen mersmak. Får väl ut och köra några slörar på Baggen med Ekstedt, Voxy mfl så man kan hålla sin placering hela vägen.

Stort tack till arrangörerna! Ska även hälsa med ett stort tack från min kompis och fotograf Andreas som fick följa med i startbåten för att ta lite fina formularacingbilder.

/JB

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications