Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Multivanägare

• Multivanägare

Publicerad av jks på 11 februari, 2008 vid 13:52

Tjena!

Var o kollade på en multivan i helgen, sliten som tusan så det blev ingen affär dock började jag fundera hur man får till lastningen i den med bibehållna säten…vill ha in barnstol osv.

Går brädorna (största 240 lång) in ovanpå baksätet (utan att fälla) skulle ju det hela funka – några säten närmast skjutdörren kvar att använda…. Så istället för att åka till VW o provlasta tänkte jag få era råd!

Alternativet skulle vara en caravelle med två skjutdörrar och fälla ryggstöden på ena sidan så får brädorna plats…

HaD!

/j

johan_gbg svarade 17 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • reklem

Medlem
    28 februari, 2008 vid 10:34

Länge sedan du skrev och kanske har du redan fått/hittat svar, men hur som så får jag in min longboard (över 2,40) om jag tar bort ett av nackstöden och det utan att fälla soffan där bak. Vindsurfar inte, men jag är ganska säker på att det inte borde vara några problem att få in även master och sådant. Eventuellt kan du ju plocka bort/göra hål i plastkåpan vid foten på soffan och lägga master och bommar längs golvet. Problemet är snarare när du/ni ska sova i bussen eller sitta vid bordet. Då måste brädan ligga utanför.

BTW har en -95 som jag är på gång att sälja tror jag. Är du intresserad så skickat ett pm.

//melker

• perkele

Medlem
    28 februari, 2008 vid 20:25

Jag klapp en caravelle.
    8 säten. Vände mellersta soffan så det blev 7 säten, den ena stolen går inte in baklänges (den man kan fälla) Vi har två barnstolar som åker baklänges och brädorna kan ligga på stolsryggarna, särskilt om man rycker nackskydden. Jag har den senare modellen T4 tror jag den kallas, en 98 VR6. Helgrym. Bara o köpa, dricker 1.1milen, hur bra som helst, slippa bocka sig med ungarna och brädorna går in.

T

@JKS 444133 wrote:

Tjena!

Var o kollade på en multivan i helgen, sliten som tusan så det blev ingen affär dock började jag fundera hur man får till lastningen i den med bibehållna säten…vill ha in barnstol osv.

Går brädorna (största 240 lång) in ovanpå baksätet (utan att fälla) skulle ju det hela funka – några säten närmast skjutdörren kvar att använda…. Så istället för att åka till VW o provlasta tänkte jag få era råd!

Alternativet skulle vara en caravelle med två skjutdörrar och fälla ryggstöden på ena sidan så får brädorna plats…

HaD!

/j

• johan_gbg

Medlem
    29 februari, 2008 vid 17:42

Jag är inne på min andra Multivan.
    Först hade jag en T4 från 96, grym bil. Plockade bort de två främre sätena och ”bäddade sängen”. Gick toppen att kasta in 4 brädor och lägga master, segel och bommar under sängen.
    Sen kan man sitta på sängkanten och byta om. Gryymt.

T5’an har inte samma bra packmöjligheter under sängen. Så jag slängde ut soffan bak och reggade den som lätt lastbil med fyra sittplatser. Tokigt nöjd nu!

Lycka till i ditt multivanletande….

/ Johan

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Multivanägare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.