Senaste nytt Forums Murphys lag

• Murphys lag

Publicerad av anonym-anvandare på 16 januari, 2004 vid 12:23

Hur många gånger har inte detta inträffat? Du vaknar 8 och ser att det blåser jääääte mycke så du tar bara med dig ett litet segel. Då du sen kommer ut hinner du knappt rigga så har det mojnat, skulle de nu vara så att du tagit med flera segel så ska du se att mastfoten går sönder eller en nerhalslina. Har du köppt en ny bräda så håller den jätte bra tills garantin har gått ut. Om du förväntar dig att göra bra ifrån dig blir du besviken. Om du förväntar dig att bli besviken kommer du att bli det. Tycker det ständig häner mig iaf.

clemens svarade 21 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • johan_m

Medlem
    16 januari, 2004 vid 12:56

Ja håller med.

Murphys law of perveristy, är en helt underbar lag och den stämmer så gått som alltid.

Hela lagen handlar om att: Om någonting kan gå fel, så gör det det.

//johan

• karnan

Medlem
    16 januari, 2004 vid 15:04

För en teoretiskt utläggning, se vidare:

http://dmawww.epfl.ch/roso.mosaic/dm/murphy.html

😉

/Johan

• ian

Medlem
    16 januari, 2004 vid 15:04

sant, men sedan kommer ju tilläggsparagrafen på detdär.
    ”Om något inte kan gå fel så gör det det ändå”

fö är min semidry en murphyförstärkare

• ian

Medlem
    16 januari, 2004 vid 15:07

hände i somras flera gånger i rad att jag skyndar mig ner till vattnet, ser att det blåser, kastar fram grejorna, blåser fortfarande, riggar upp, blåser fortfarande, tar på mig dräkten PANG! noll vind!

efter tredje gången på raken började det bli riktigt jobbigt

• herodude

Medlem
    16 januari, 2004 vid 21:31

aah ärligt det är faktiskt så.. men det som gör mig absolut mest förbannad är när man får simma in med grejjerna.. sätter ett knä i seglet och får simma in med det… men absolut numero uno är när mastfots jäveln går sönder 3ggr i sommras gick min sönder… och det är ine såå jävla lajbans å simma in med brädan i en hand o sen försöka hålla fast riggen med den andra i 1,5 meters i apelviken…..

• clemens

Medlem
    17 januari, 2004 vid 12:20

Jaja, alla negativa upplevelser kopplat till surfing och murphys lag tycker jag vägs upp av alla positiva adrenalin kickar och vidare närmast religösa upplevelser man kan åtnjuta av en riktigt lyckad surfdag….så sluta gnäll!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications