Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Musik och surfing…vad gäller
-
Musik och surfing…vad gäller
Publicerad av anonym-anvandare på 15 april, 2002 vid 19:45Vilken sorts musik är att föredra i samband med surfing?
Här är mina val: Black sabbath, Crosby Stills Nash & Young & lite Judas priest. Deta kan vara en vinnande blandning…anonym-anvandare svarade 23 år, 5 månader sedan 10 Medlemmar · 36 Svar -
36 Svar
-
Det bör ju vara lite finlir från Knoppflan och för övrigt är det aldrig fel med ett solo från Jimmy Page+något med fart i t.ex. Nirvana.
-
En jääkotis bra surflåt är ”I’ll be gone” med Broder Daniel.
-
Rage Against The Machine, Nirvana, Pearl Jam och Red Hot…
är fina -
föredrar redhot, stone temple pilots och alice in chains
-
Det finns en hel del svenska band:
Footstompers (soundtrack till ”sand mellan tårna”
Pridebowl (lyssna till ”the soft song”)
MillencollinAnnars är min absoluta favorit Fu-Manchu(USA) som spelar
riktig ”sparka röv rock”. De hade en konsert nyligen i Stockholm som var grym.
Kolla på deras hemsida http://www.fu-manchu.com!/Herman
-
Kolla sökfunktionen på huvudsidan på konfen och sök på surfmusik så får du allsköns goda tips som räcker över hela sommaren
-
White Zombies är överlägsen!
Om du har kollat dina vindsurfing-, motocross-, skate- och snowboardfiler så är alltid Rob Zombies låtar med på de värsta sekvenserna! Brutal musik för brutal åkning!
Låten ”Welcome to planet mother fucker” är favoriten! Den kan få vilken nybörjare som helst att vilja ladda på inverterade pushloops!
Staffan
-
Det är ju ingen lätt fråga att svara på, lika många åsikter som surfare men här kommer mina förslag:
Everlast
Pearl Jam
Bob Marley
Peter Tosh
Morgan Heritage
Jamiroquai
Caesars Palace
Soundtrack of our life
Red Hot Chilli Peppers
Millencollin
Broder Daniel
Mobyoch många fler…..
Nu vill vi ha lite vågor och vind men blir det ingen vind får man väl sitta här och lyssna på go musik…… : )
-
Jag tycker nog de flesta låtar från Dio och Iron Maiden funkar asbra i Saaban.
-
Holy diver med dio måste efter lute funderande vara den ultimata låten.
-
Holy diver med dio måste efter lite funderande vara den ultimata låten.
-
A fast Rainbow in the dark håller ordentligt. Dessutom är ljudanläggningen i Saaben numera helt utbytt!
Logga in för att svara.