Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Mystic 2008
- 
Om det är standard för alla tillverkare så betyder DL Double Lined (nylon på utsidan också = kallt på vintern) 
- 
Ja precis, varför vill man ha det i en vindrelaterad vattensport?? Måste bli kallt. 
- 
Vill ha DL för att den tål jäkligt mycket mer stryk än en SL. Dessutom har jag en Mystic Drysuit för vintern… samt en gammal SL 5/3 som jag kan ta i värsta fall, den har dock passerat bäst-före-datum ordentligt och behöver nog lagas en del. Speciellt efter den feta revan jag drog i den med fenan i lördags. /Kaj(Tech) 
- 
Aha, det var det jag misstänkte men du har inte funderat på att börja träna nån kampsport om du åker på stryk så ofta? 🙂 (fan va kul!!) 
- 
Jag har DL och det är fan skit! Måste köra med rashguard för annars sliter selen upp tyget(kardborrbandet fastnar i tyget). Skit köp SL.. 
 Fast jag använder min 5/3 året runt så jätte kall är den ju inte
- 
jag kör en SL 5/3 hela året hur lungt som helst.. bara o laga med neopren lim om de skulle gå sönder ju.. kan man inte göra lika lätt me en DL.. 
- 
@SkånePaul 415790 wrote: Aha, det var det jag misstänkte men du har inte funderat på att börja träna nån kampsport om du åker på stryk så ofta? 🙂 (fan va kul!!) Alltså, jag kan ta vara på mig själv… det är inte det som är problemet. 
 Grejen är att när jag hängt ut min våtdräkt i garaget på kvällarna och gått därifrån så smiter den jäveln iväg ner på stan, dricker sig aspackad och börjar veva mot första bästa tok-anabolknaprande muskelknutte som kommer i dess väg. Givetvis ser dräkten ut som själva fan när den kommer hasande hemåt framåt småtimmarna.
 Å sedan får jag spendera en halv dag med att sitta och lappa ihop den med neoprenlim; jag måste få ett slut på det här!/Kaj(Tech) 
- 
@Cortex 415934 wrote: Alltså, jag kan ta vara på mig själv… det är inte det som är problemet. 
 Grejen är att när jag hängt ut min våtdräkt i garaget på kvällarna och gått därifrån så smiter den jäveln iväg ner på stan, dricker sig aspackad och börjar veva mot första bästa tok-anabolknaprande muskelknutte som kommer i dess väg. Givetvis ser dräkten ut som själva fan när den kommer hasande hemåt framåt småtimmarna.
 Å sedan får jag spendera en halv dag med att sitta och lappa ihop den med neoprenlim; jag måste få ett slut på det här!/Kaj(Tech) Jaha oj, shit va tråkigt! 
- 
fyfan va fult men e rätt nöjd med min crossfire SL. sjukt smidigt de nya neporenet.. jämfört med 2 år gammal dräkt är det sjukt skillnad.. dock ltie ömtåligare. 
- 
fy fan va ful den vita e.. sjukt bra dräkter dock! tur att dom har den svarta färgen kvar me.. 
Logga in för att svara.