Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Någon som har en Naish Titan?
-
Någon som har en Naish Titan?
Publicerad av anonym-anvandare på 1 juli, 2003 vid 10:47Någon som har en Naish titan, gammal eller ny? Hur är den? Är den värd pengarna? Planar den så lätt och är så rolig som det påstås?
anonym-anvandare svarade 22 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
det finns en herre under namnet hjeltman här, skicka ett mess till honom o fråga, han kör på -02:an 135L. Det lilla jag kört på den upplevde jag den väldigt skön, dock lite klumpig i shoppigt vatten *men det hänger ju mkt på teknik*.
men som sagt hör med honom.
-
Aye!!! Jag har en Naish Titan 268 135l.
Jag ligger ju runt 90-95kg, men jag tycker att den funkar grymt bra.
Dock är jag ju nybörjare och kan inte säga så mycket egentligen… Men den är lättplanad, och känns (tydligen) mindre än vad den är.. Jag kan egentligen inte yttra mig eftersom att det är den enda brädan jag seglat.
När jag surfade första sesongen hade jag iofs en Mistral 285 SLE (tror jag den hetter) Och om man jämför med den är Titanen ruggigt mycket snabbare och stabilare i planing.
Tycker ju egentligen att Zehlerts kan svara lite mer på skilnaderna mela Titan och andra brädor, eftersom att han har Lite mer erfarenhet
Men som sagt.. Jag älskar min Titan
-
OK, det låter bra. Jag är lite lättare och är mest sugen på den mindre varianten, 110 l. Tänkte använda den när det blåser lite och är plattvatten. Jag har provat formulabrädor utan att bli biten och tänkte att detta verkar vara ett bra mellanting mellan formula och en liten kul lekbräda.
Logga in för att svara.