Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing någon som kan fixa ?

• någon som kan fixa ?

Publicerad av marcel_101 på 13 juli, 2006 vid 13:56

snackade med killen i göteborg som sagt hade leading bladder till naish x3, jag har naish x4 men dom borde passa endå……. men hur som han sa han kunde sätta i den till mig för ett pris av max 300 kr……………grejen är han har kitekurser hela dagarna o kan typ bara om det e vindstilla, jag e en otålig jävel o vill få det fixat…………………tänkte dra upp o bara köpa den sen kan jag lika bra betala 300 kr till nån annnan för att mecka in den, någon som är sugen ?……..ni ska ju helst kunna era saker så inte nån nisse tänker aa 300 spänn jag provar, vill det ska va nån som vet va han gör =)………

nån som e sugen på att göra det redan imorgon kanske =)

marcel_101 svarade 19 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • milkman

Medlem
    13 juli, 2006 vid 18:41

Men.. Det finns typ 100 ”how to” på nätet om hur man tar ut/får tillbaks bladder i kiten själv. Sök och gör själv, det är itne värt 300 spänn.
    Öppna i ena änden, knyt kitelinan runt den trasiga bladdern. Öppna andra, gör samma. Öppna i mitten, dra ut bladdern. Kalka (talk?) den nya bladdern. flytta linorna till den. Dra in bladdern genom att dra ut linorna i LE änden.
    Det enda du behöver vara försiktig med är att du inte snurrar/viker bladdern. När du pumpar och börjar få form på LE så drar du längst den för att känna efter att det ligger bra. Pumpa mera, men inte hårt, Gnugga LE i ändorna för att vara säker på att bladdern verkligen fyller hela vägen ner. Sen pumpa klart.

Nu finns det 101 ”how to”.

• marcel_101

Medlem
    13 juli, 2006 vid 19:48

fast för mig e det lätt värt 300 spänn har inte tålamodet för sånt, så jag pajade bladderna från början, går det inte blir jag tokig o drar sönderskiten, därför ger jag gladligen 300 till nån som fixar det

• marcel_101

Medlem
    14 juli, 2006 vid 08:34

bah………………….

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing någon som kan fixa ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.