Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som kört Rhino04?

• Någon som kört Rhino04?

Publicerad av anonym-anvandare på 10 november, 2003 vid 17:43

Häppåer.
    Finns det någon här som har haft förmånen att prova nya Rhino04, och kan berätta lite om den? Chrille D?
    Jag funderar på att skaffa en 12:a, hur är den i jämförelse med t ex X3? Vindregister?

MVH

Bjarne

pepa svarade 21 år, 12 månader sedan 7 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • chrille

Medlem
    10 november, 2003 vid 19:02

Jag har Rhino 04 i stl 10 och har hunnit köra den några gånger. Totala intrycket är mycket bra.

Har inte kört X3 så mycket så jag kan inte direkt jämföra, men jag tror att vindregistret är ungefär samma och att R04:an är mer snabbstyrd.

Jämfört med Rhino 2 kan man säga att:

– Vindregistret är mycket större, speciellt uppåt. R04:an drar inte iväg med en på samma sätt som R2:an gör. Den planar ungefär lika tidigt.

– Speed!! Den här kiten går mycket fortare än den gamla. Den måste även köras med mer fart i hoppen, men det ser ju bara snyggare ut ändå. Något bättre höjd i hoppen, ungefär samma hängtid. Tack vare den höga farten får man bättre höjd i pop-manövrar.

– Styrfarten är mycket snabbare. Nog en av de snabbast styrda kitesen idag. Perfekt för kiteloops(finns en liten spanjor som sätter dubbel kiteloop med R04)!

– Stabiliteten är ännu bättre än i R2:an tack vare att sömmarna mellan bladders och leading edge löper runt om hela bladdern. Väldigt styv kite.

– En hel del detaljförbättringar som snakeskin (tjockare duk) i akterliket, nytt system för att tömma ut luften, fler trimpunkter gör att R04 känns otroligt gedigen.

– Allmänt så tycker jag att R04 är enkel att köra, hoppa och ha kul med. Den inger en känsla av kontroll och fartupplevelsen är oslagbar!

Rekommenderas utan tvekan!!

/Chrille

Åkare: Charles Delau, the King of the Air 2003

• chrille

Medlem
    10 november, 2003 vid 19:03
  • chrille

Medlem
    10 november, 2003 vid 19:07

en till

• chrille

Medlem
    10 november, 2003 vid 19:08

å en till

• kotivoito

Medlem
    10 november, 2003 vid 19:40

Du, jag har hört om såna där dubbla kiteloops men många säger att det inte går. Är det när kiten loopar två varv framåt eller över? Andra har undrat om det finns nån video som visar hur det görs. Det gör jag också?

Vad heter den lille spanjoren?

Mypa

• chrille

Medlem
    10 november, 2003 vid 21:33

Det går att göra dubbel kiteloop, men du behöver en liten kite(typ 6-8m2) och massor med vind. Sen hoppar du så högt du kan och när du är högst upp drar du allt du kan med bakhanden och håller kvar där. Dock ingen manöver att rekommendera…

Det går iofs att öva med en trainerkite.

Spanjoren kan vara Cesar Hernandes, inte helt säker, men han är 15 och från Tarifa. Han rippar rätt bra vad jag hört!

• curry

Medlem
    10 november, 2003 vid 22:02

tycker det verkar som att det nästan bara är gammlingar som kitar i sverige(typ 20 bast :P..men iaf)..sjukt

• anonym-anvandare

Medlem
    10 november, 2003 vid 22:09

Jag har sett honom,Cesar Hernandes, köra i Tarifa, tänkte lägga grejorna på hyllan efter, han var som en cirkus artist! I en extremt gammal och sliten våtdräkt, men åkningen!!!! Finns inget att säga Mvh Bengt N http://www.skid.nu

• patrikol

Medlem
    10 november, 2003 vid 22:11

Tycker dom flesta jag träffar på vattnet ser inte så gamla ut, inte typ 20 mer som 13 cool.gif wink.gif 20 då är det ju nära pensionen. cool.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    10 november, 2003 vid 22:18

finns många grymma kids i tarifa…

• zoolander

Medlem
    10 november, 2003 vid 22:21

fan va gött chrille! för första gången kommer du se bra ut på vattnet, North har något så när lyckats med designen! tycker jag i alla fall!

• anonym-anvandare

Medlem
    10 november, 2003 vid 22:33

vafan förra årets north är ju skitsnygga, 02orna dock sådär.

• zoolander

Medlem
    10 november, 2003 vid 22:35

smaken är som en cameltoe, delad!

• patrikol

Medlem
    10 november, 2003 vid 23:00

Även träsmaken? wink.gif Sorry kunde inte låta bli wink.gif smile.gif

• pepa

Medlem
    11 november, 2003 vid 05:53

Morten Lander och våra bröder o systrar i Danmark har video på en kille från Barcelona som göra dubbla HPs och KLs. Kolla med dem, kitesurferen.dk

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som kört Rhino04?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.