Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som seglat Starboard Carve 131?

• Någon som seglat Starboard Carve 131?

Publicerad av krullo på 29 mars, 2003 vid 10:06

Jag har blivit grymt sugen på en Starboard Carve 131. Är det någon som har några erfarenheter av den? Jag har idag en F2 Xantos 295 på 131 liter och är på jakt efter en bräda som är minst lika snabb, men planar tidigare och gippar lättare.

krullo svarade 22 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    29 mars, 2003 vid 20:57

Hej
    Jag har en 135l från 02. Den är grymt mycket skönare och mer lättplanad än min gamla Mistral Classic 295. Den svänger grymt skönt.

• krullo

Medlem
    1 april, 2003 vid 20:32

Låter ju lovande. I Windsurfs aprilnummer, som jag hoppas kommer vilken dag som helst, hoppas jag att Carve 131 är med i testen av freeride-brädor på 130 liter. Jag vet att 135:an var med i testen i förra årets aprilnummer – läste du eller någon annan det? Hur många prickar fick 135:an?

• anonym-anvandare

Medlem
    2 april, 2003 vid 05:06

Den låg i toppen tillsammans med Bic Techno E Large och Mistral Cross 140(tror den hette cross). Carven hade lite sämre manöveregenskaper än den två andra i toppen, men detta vägs upp av toppfarten och förmågan att plana extremt tidigt. Jag har för mig att Carven fick 9 på planing, 8 på topopfart och 7 på manövrering. Brädan är lite freestyle-egenskaper skrev de.
    /Henrik

• anonym-anvandare

Medlem
    2 april, 2003 vid 08:23

Randanmärkning. Det finns ingen F2 Xantos på 131 l Krullo. Däremot finns en på 133 l. Om alla skulle hålla på att skarva lite hit och dit på det här sättet blev snart hela forumet meningslöst. Min bästa Krullo; Vi snackar två liter!! Skärpning!

• anonym-anvandare

Medlem
    2 april, 2003 vid 08:56

Jag tackar Anonym 1 för infon om Carve 135.

Till Anonym 2. Jag vet, och visste samtidigt att jag skulle få kommentarer på det. Du tror att du kan dölja dig i anonymiteten, men du glömde att hela världen kan se din ip-adress! Stryk får du nästa gång vi ses!

• anonym-anvandare

Medlem
    2 april, 2003 vid 10:21

Ja, ja.. med sådana där ip-adresser kan man tydligen bevisa vad som helst men är det slåss du vill… Välkommen! Jag är väl förberedd. Herre Gud.. två liter fel..

• calle_kuling

Medlem
    2 april, 2003 vid 11:39

hehe
    Keep the humor uppe!!

• krullo

Medlem
    2 april, 2003 vid 22:17

Du Anonym 2, du undrade säkert varför ditt ex köpte en såg på Klas Ohlsson åt mig i lördags. Har pengen trillat ner? Två liter mindre i hård vind gör säkert en knop.

Hörde just att Carve 131 fick mycket bra betyg i Windsurfs test. Det blir till att gå upp tidigt o köpa surfmagasin imorgon bitti.

Hittade en sångerska i Skansen Lejonet ikväll. Hon har de yttre förutsättningarna, men nu börjar det balla ur, eller?

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications