Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Någon som sett Powerlearning Kiteboard
-
Någon som sett Powerlearning Kiteboard
Publicerad av petter72 på 11 maj, 2010 vid 17:08Någon som har sett på Powerlearning Kiteboard är det något att investera i för att lära sig kita?
MVH
Petterlarssa svarade 14 år, 12 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
naaah petter, get on a course mate : ) an instructor can point out all the small mistakes that everyone makes and it will save you weeks, if not the ability to walk : )
Speak to Jens at kitekraft, they have a surfbus that drives out students to the safest noobie spots and he will totally hook you up with some of the best instructors in the country.
It may seem expensive but Students normally get the cost of their lesson back in discounts from the kiteshop when it comes to buying gear.
Have an awesome lesson and welcome!! : )
-
Skotten gillar nog kurser lite extra mycket eftersom han om jag förstått det rätt driver en kiteskola…
Jag tycker en DVD är ett bra komplement till en kurs. Filmen gör att du kan fokusera mer på det praktiska och mindre på teori under kursens gång. Jag tror de flesta filmer som finns på marknaden håller hyfsat hög klass men jag kan inte kommentera just ”Powerlearning Kiteboard”, satsa på en lite nyare film (+2008) eftersom utrustningen utvecklas snabbt.
-
Jag säger: ta en kurs, säkerheten är allt. du kanske inte skadar dig själv utan någon annan. men en film är bra som komplement när man ska lära sig tricka
-
pontusande;611320 wrote:Skotten gillar nog kurser lite extra mycket eftersom han om jag förstått det rätt driver en kiteskola…
Haha, inte direkt så att han håvar in en massa stålar på varje kurs som görs. Mer en tjänst för att undvika att folk ska slå ihjäl sig.
Kurs är ett måste, alternativt en jättesnäll kompis som orkar ta sig tid att visa hur det hela går till.
-
Rydstrom;611321 wrote:Jag säger: ta en kurs, säkerheten är allt. du kanske inte skadar dig själv utan någon annan. men en film är bra som komplement när man ska lära sig tricka
Ja ta en kurs e det bästa. Se bara till att du faktiskt också får lära dig ”säkerheten” och att det är en seriös instruktör som gått utbildning. Finns nog en massa ”oseriösa” som skippar det där med ”säkerheten”.
Sedan e det inte fel med en dvd som kompliment.
Logga in för att svara.