Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Någon som ska kita i orkanbyarna idag?
-
Någon som ska kita i orkanbyarna idag?
Publicerad av lafleur på 8 januari, 2005 vid 08:48De pratar om vindar upp över 30ms…
dirk_diggler svarade 20 år, 10 månader sedan 14 Medlemmar · 31 Svar -
31 Svar
-
Ey kan inte någon filma lite om det nu är någon som ska ut, vore kul och se HUR stort det kan bli. Som sagt inte offta det bjuder up på storm med orkan i byarna. Ut och kör lite våg surfing om inte annat!
-
för er som tänker ge er ut..kolla här vad som händer om man underskattar vinkrafterna… även med en lite drake
-
Skojar du Bengt??, var var du då ? på månen?
//Marcel
Svar till:
Testade med en Naish Sabre 2,5:a i 40-50m/s för några år sedan( Dec. 99,om jag minns rätt), fick dras ut ur ett hagtorns snår vid stranden! Såg ut som en igelkott!
[/ QUOTE ]
-
40-50 m/s är ovanligt… Hittade en vidstyrketabell på nätet:
m/s
24,5-28,4 – Storm – Träd rycks upp
28,5-32,6 – Svår storm – Svårare skador på byggnader
>32,7 – Orkan – Hela områden ödeläggsAntar att ovanstående tabell avser medelvindstyrkor… Inte enstaka byar.
/Bror Duktig
-
Vad söt du är. Mina dagisbarn brukar oxo berätta såna där fantastiska historier. Lycka till med draken i fortsättningen..
-
Mins den kvällen o natten väl. Var hos ludde. Bla hörde vi 2 krftiga ljud under kvällen som visade sig vara deras två massiva granar som inte pallat trycket. Bara någon km däriftån dog en tant då hon träffades av uterumstaket.
Var tvungen att övernatta hos L eftersom jag inte vågade bege mig hem. Mins att jag var rädd att mina fönster som vätte mot vinden skulle blåsa sönder.
En gård här i närheten hade spikat igen sin balkong för att få behålla taket.D var tider d
-
40-50 m/s är lika med 144-180 km/h timman. Men andra ord kan man likna situationen vid att stå på ett biltak i denna hastighet. Och för oss som är kvar på jorden och har en IQ högre än en 6 åring, förstår man att det är nog svårt att gå, än mindre att rigga en kite och skicka upp den samma i luften. Men det var en rolig historia, ”32,7 – Orkan – Hela områden ödeläggs”

tillbaka till verkligheten
KentZ -
Svar till:
för er som tänker ge er ut..kolla här vad som händer om man underskattar vinkrafterna… även med en lite drake
http://www.i-am-bored.com/bored_link.cfm?link_id=5804.
[/ QUOTE ]
för jeveln.. det e ju ingenting.. om du tycker det där ser farligt ut.. så tycker ja nog du ska ta de jevlit lugnt när du sticker ut o kajtar nästa gång..
Logga in för att svara.