Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Någon som ska kita i orkanbyarna idag?
- 
		Någon som ska kita i orkanbyarna idag?dirk_diggler svarade 20 år, 10 månader sedan 14 Medlemmar · 31 Svar
- 
tittar man noga på filmen, så avslutas den med att killen 
 åker ner i att dike för att till sist med full fart smacka in nån form av rör-fundament. Om inte det ser illa ut, bör man ju ta en titt på sin lilla hjärna, hos en farbror i vit rock. /K
- 
Svar till: 
 Svar till: 
 för er som tänker ge er ut..kolla här vad som händer om man underskattar vinkrafterna… även med en lite drake http://www.i-am-bored.com/bored_link.cfm?link_id=5804. [/ QUOTE ] för jeveln.. det e ju ingenting.. om du tycker det där ser farligt ut.. så tycker ja nog du ska ta de jevlit lugnt när du sticker ut o kajtar nästa gång.. [/ QUOTE ] det var slutet jag syftade på… 
- 
Orkanen har kommit till Fortuna. 33,5m/s !!! orkan börjar vid 30m/s 
- 
dom sa på tv precis att det inte blåst såhär mycket i södra sverige sedan 1969. å då ligger vinden ungefär kring 35m/s 
- 
Lite onödigt vetande…orkan börjar vid 12 beaufort, vilket är hastigheter över 32,6 m/s…. 
- 
inte så, men vad har hänt med dig egentligen? har du gått in i nån form av depression eller nått? tycker du börjar bli riktigt otrevlig, det ända jag skrev va vad dom sa på nyheterna. 
- 
Svar till: 
 inte så, men vad har hänt med dig egentligen? har du gått in i nån form av depression eller nått? tycker du börjar bli riktigt otrevlig, det ända jag skrev va vad dom sa på nyheterna. [/ QUOTE ] 
 Du har rätt Mattias, det var otrevliga inlägg och det ber jag om ursäkt för, till dig!!! Orsaken är/var att jag tål inte när någon anklagar mig för bristande trovärdighet! Vilket anonym ”windsurfare” gör, detta fick mig att se rött!
 Vill dock tilläga att historien är sann! ursäkta Mattias och god fortsättning!Mvh Bengt N
- 
jag va ute idag å flög! biltema drake…. skiten gav ingen kraft trots kanske 15-20 m/s eller vad det kunde vara i byarna här inne i stan. 
- 
Förlåt Bengt. Sårade jag dig? Dumma, dumma windsurfare. Det är klart att du har kiteat i 45-50 m/s. Förlåt mig igen men det lät liiite i överkant bara. Men om du säger det så är det förståss sant. Även om inte jag är helt övertygad så vet ju i alla fall dina jobbarkompisar att det är så. Och alla andra som känner dig. Och det är väl ändå det viktigaste. Du ska inte bry dig om vad den där dumma windsurfaren säger. Nej upp med hakan och spring ut och lek med draken i stället… 
- 
Nej Jag har aldrig kajtat i de vindförhållandena! Vilket du skulle noterat om du nu varit läskunnig, Haft förmåga till läsförståelse, ”Windsurfare”, så ditt antagande är fel. 
 Vad som beskrevs var ca. 20 sekunders drakflygande inkluderat en rejäl luftfärd, med en träningsdrake! Detta som en liten *anekdot från livet.
 *Anekdot: kort berättelse, rolig historia, skämthistoria, historia, lustig episod, vits
- 
Kan ju vara så att man skall läsa vad det står ordentligt Bengan eller? Jag har aldrig betvivlat din ärlighet.  
Logga in för att svara.