Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › någon som skall till Jeri
- 
		någon som skall till JeriPublicerad av mbkpeter på 28 oktober, 2008 vid 13:29skrev precis ett inlägg… men det försvann… Om någon skall till Jericoacoara skulle jag behöva ha med ett videokamera stativ från Göteborg. Vore så grymt om detta gick att lösa. Alla kostnader ersättes naturligtvis och kalla öl väntar budbäraren. Peter gifvars svarade 17 år sedan 9 Medlemmar · 14 Svar
- 
			14 Svar
- 
Hur länge kan det vänta? Har en polare som åker dit första december, förhoppningsvis jag med.. Dock är han i Argentina nu och vet inte om han ska hem till Sverige emellan, kan kika med honom om det kan vänta. 
- 
Thanks, fick för mig att någon som heter henke (fiskebäckare) skall hit om en vecka, stämmer det??? 
- 
Tjena Peter! Det låter som det är mig du söker, jag åker den 10e november och hjälper dig gärna! Maila mig så löser vi det, henrikhagen@hotmail.com //Henrik 
- 
simpa;512466 wrote:Hur länge kan det vänta? Har en polare som åker dit första december, förhoppningsvis jag med.. Dock är han i Argentina nu och vet inte om han ska hem till Sverige emellan, kan kika med honom om det kan vänta.Trevligt… Hälsar på markus? Han försöker få ner mig också men jag saknar nog ekonomin tyvär… siktar på att köra ev 3 månader nästa år. Kanske på jeri. Han kommer för övrigt inte hem imellan tror jag, inte säkert doh så kolla… 
- 
Hej Peter. Jag åker ner den 19/11 om det inte går i lås tidigare för dig. Mvh, Jan Gifvars 
 Norrbackagatan 46
 113 41 Stockholm
 070 881 39 32
- 
Åsså kapar jag tråden lite… Är Jeri ett ställe man kan åka till med två mindre barn (6 å 8) samt fantastisk men ej surfande fru? Kanske även med ytterligare en barnfamilj med surfande man (ganska ny)? Nu kommer jag säkert att bli kölhalad av friluftsfantomerna på konfen, men finns exempelvis simbassänger där? Vare sig man vill eller inte, så är det nästan alltid bra mycket bättre för kidsen att plaska i pool än i vågor i havet. Kikar på nästa vinter… Och sist, men inte minst, hur långt är det till det ”nya” stället som erbjuder bättre vågor, om jag fattat det rätt? 
- 
@dr Masse 512721 wrote: Åsså kapar jag tråden lite… Är Jeri ett ställe man kan åka till med två mindre barn (6 å 8) samt fantastisk men ej surfande fru? Kanske även med ytterligare en barnfamilj med surfande man (ganska ny)? Nu kommer jag säkert att bli kölhalad av friluftsfantomerna på konfen, men finns exempelvis simbassänger där? Vare sig man vill eller inte, så är det nästan alltid bra mycket bättre för kidsen att plaska i pool än i vågor i havet. Kikar på nästa vinter… Och sist, men inte minst, hur långt är det till det ”nya” stället som erbjuder bättre vågor, om jag fattat det rätt? Jag ska dit i dec, ont om pooler men på hotellet jag bokat finns en liten i alla fall. C 
- 
Vafan, Masse har du inte acklimatiserat dem till havsbad. Kör du vidare med pool på det där sättet kommer de sedan aldrig vilja bada i riktigt vatten. Jeri, är inte det något slags plattvattenställe? Är det inte blåsigt och jobbigt också? Vill du verkligen slösa tid och pengar på det? Även våra barn har i början varit lite tveksamma till oceanbad, speciellt efter lite manetbränningar och annat. Men med tiden fattar de tjusningen. Pool kan vara kul, men åka över halva jordklotet för att bada i en pool känns inte helt 100. Åk nu till Maui under lättvindsperioden istället och lär barnen vågsurfa. (Kölhalning avslutat) 
- 
@Tim.Eriksson 512489 wrote: Trevligt… Hälsar på markus? Han försöker få ner mig också men jag saknar nog ekonomin tyvär… siktar på att köra ev 3 månader nästa år. Kanske på jeri. Han kommer för övrigt inte hem imellan tror jag, inte säkert doh så kolla… Ja, precis, Markus den lilla räven. Är riktigt sugen på att åka ner men vet inte hur det passar in med jobbet etcetra. Jag och Markus funderar på att flytta ner till Varberg nu till våren och hitta jobb över sommarn där. Pluggar du fortfarande eller skulle du också kunna komma loss då? Vore ju skitskoj!! 
- 
@Ola H. 512724 wrote: Vafan, Masse har du inte acklimatiserat dem till havsbad. Kör du vidare med pool på det där sättet kommer de sedan aldrig vilja bada i riktigt vatten. Jeri, är inte det något slags plattvattenställe? Är det inte blåsigt och jobbigt också? Vill du verkligen slösa tid och pengar på det? Även våra barn har i början varit lite tveksamma till oceanbad, speciellt efter lite manetbränningar och annat. Men med tiden fattar de tjusningen. Pool kan vara kul, men åka över halva jordklotet för att bada i en pool känns inte helt 100. Åk nu till Maui under lättvindsperioden istället och lär barnen vågsurfa. (Kölhalning avslutat) Det är mer det att det är enklare att träna simning i bassäng. Båda gillar oerhört mycket att bada i vågor och hav (till pappsen illa dolda glädje), men jag måste säga att simträningen (vilket kommer vara högaktuellt för min yngsta då) går bra mycket enklare i bassäng, helst saltvatten såklart! Men det verkar ju finnas skyddat vatten därnere, har ju sett på Peters freestylesekvensker… 😀 Men skall två barnfamiljer lockas med så är det ju bra om det finns lite mer än en krog, en surfuthyrning och två utedass. Typ. 😉 
- 
@dr Masse 512771 wrote: Det är mer det att det är enklare att träna simning i bassäng. Båda gillar oerhört mycket att bada i vågor och hav (till pappsen illa dolda glädje), men jag måste säga att simträningen (vilket kommer vara högaktuellt för min yngsta då) går bra mycket enklare i bassäng, helst saltvatten såklart! Men det verkar ju finnas skyddat vatten därnere, har ju sett på Peters freestylesekvensker… 😀 Men skall två barnfamiljer lockas med så är det ju bra om det finns lite mer än en krog, en surfuthyrning och två utedass. Typ. 😉 Annars har jag ett färdigövertalat barnfamiljsällskap ledigt på Maui i februari… 
- 
@dr Masse 512771 wrote: Det är mer det att det är enklare att träna simning i bassäng. Båda gillar oerhört mycket att bada i vågor och hav (till pappsen illa dolda glädje), men jag måste säga att simträningen (vilket kommer vara högaktuellt för min yngsta då) går bra mycket enklare i bassäng, helst saltvatten såklart! Men det verkar ju finnas skyddat vatten därnere, har ju sett på Peters freestylesekvensker… 😀 Men skall två barnfamiljer lockas med så är det ju bra om det finns lite mer än en krog, en surfuthyrning och två utedass. Typ. 😉 Bäste Herr Doktor. 
 Jag baxar dit en ett-åring, en tre-åring och en vackert-väder-surfande fru.
 Två av dem (du får gissa vilka) har bara gått på babysim i 32-gradigt bassängvatten inomhus.
 Den vackert-väder-surfande frun vet inte riktigt vad ”4.7” innebär. Så vi får se vilka i familjen som blir mest chockade. Men jag lovar en utförlig rapport om du vil ha det efter julhysterin.
 Länkar jag hittat;http://www.jericoacoara.com/j1/ 
 http://www.jericoacoara.co.uk/
 http://www.clubventos.com/html/
 http://anna-s78.blogspot.com/Stay tuned, drop in drop out… -JG 
Logga in för att svara.