Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Någon som vågar chansa på Fituna imorgon?
-
Någon som vågar chansa på Fituna imorgon?
Publicerad av anonym-anvandare på 1 maj, 2004 vid 20:43…någon som var där idag och hoppades på bris?
Surfsugen…ozman svarade 21 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar -
2 Svar
-
Ja, jag var där förgäves.
Börjar tro att jag helt kommit på kant med vädergudarna. Igår (fredag) var det bris minsann i Fituna, idag varmare lite mer grundvind men total avsaknad av bris.
Så någon planing med HS-en har jag ännu inte fått på.
-
För mycket moln på förmiddagen för att bli en bra bris. Första sjöbris lagen – Soligt och Varmt (jämfört med vattnet) på Förmiddagen (med rätt grundvind). Fast nu sitter jag någonstans i närheten av Uppsala som hade mulet fram till kl. 12 ungefär. Uppsala får också något konstigt slags sjöbris tycker jag (och foreca håller faktiskt med) – kolla själva!
Vad är det förresten, som driver sjöbrisen i Fituna? I Uppsala kan jag förstår att hela Upplandslätten värms upp av solen på förmiddagen, vilket kanske kan bidra till en bris lite senare på dagen, fast jag vet inte om det är temperaturskillnaden jämfört med Mälaren dvs. en lokaleffekt, eller Östersjön dvs. en effekt på större skala. Några amatörmeteorologer därute som kan svara?
I övrigt så tror jag på morgondagen…..
Logga in för att svara.