Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som vågar chansa på Fituna imorgon?

• jeppe

Medlem
    1 maj, 2004 vid 21:17

Ja, jag var där förgäves.

Börjar tro att jag helt kommit på kant med vädergudarna. Igår (fredag) var det bris minsann i Fituna, idag varmare lite mer grundvind men total avsaknad av bris.

Så någon planing med HS-en har jag ännu inte fått på. frown.gif

• ozman

Medlem
    1 maj, 2004 vid 21:51

För mycket moln på förmiddagen för att bli en bra bris. Första sjöbris lagen – Soligt och Varmt (jämfört med vattnet) på Förmiddagen (med rätt grundvind). Fast nu sitter jag någonstans i närheten av Uppsala som hade mulet fram till kl. 12 ungefär. Uppsala får också något konstigt slags sjöbris tycker jag (och foreca håller faktiskt med) – kolla själva!

Vad är det förresten, som driver sjöbrisen i Fituna? I Uppsala kan jag förstår att hela Upplandslätten värms upp av solen på förmiddagen, vilket kanske kan bidra till en bris lite senare på dagen, fast jag vet inte om det är temperaturskillnaden jämfört med Mälaren dvs. en lokaleffekt, eller Östersjön dvs. en effekt på större skala. Några amatörmeteorologer därute som kan svara?

I övrigt så tror jag på morgondagen…..

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications