Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Några Lundabor som windsurfar? Behöver lite info.

• Några Lundabor som windsurfar? Behöver lite info.

Publicerad av clabbe_h på 17 maj, 2005 vid 10:38

Tjenamors,
    Är snart klar med första terminen i Lund, och kommer fortsätta plugga här ett par år till. Så jag funderar på om det inte är synd att lämna brädan hemma hos päronen 70 mil härifrån under terminerna grin.gif. Har en Triple X 119, ett 6.2 segel och ett 5.3 ska inhandlas under sommaren.

Problemet är att jag inte har tillgång till bil, och har ingen aning om vilka klubbar som finns i närheten som eventuellt har brädfack man kan hyra. Finns det nåt ställe som fungerar i flera vindriktningar och som man kan ta sig till utan bil?

I värsta fall kanske jag får fixa igång och köra ner den gamla 240-galten, men hade varit grymt om kan kunde få sig några surfdagar per termin utan att släpa hit den gamla skrothögen wink.gif

Mvh

anonym-anvandare svarade 19 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • lars_k

Medlem
    17 maj, 2005 vid 10:44

När jag pluggade i Lund hade jag grejorna inlåsta i LBWS skjul. Jag tog bussen till Lomma för att surfa. Vet inte hur de har det med brädförvaring numera dock. Lomma var ganska najs surf, dock lite brötigt ibland kanske…

• anonym-anvandare

Medlem
    17 maj, 2005 vid 11:15

Tjena
    Det vore oerhört synd att lämna brädorna hemma när du har fina surfvatten så nära. När du pluggar har du förhoppningsvis oxå lite tid över när det blåser. Ta vara på tiden!!!?

Tror fortfarande det går att förvara prylarna i lomma (kontakta dem här http://www.lbws.com

Annars tycker jag nog att det är värt att köra ner den gamla volvon om du har någonstans att ställa den.

Har du bil öppnar sig möjlighter för:
    Skanör (våg), Ljunghusen (våg), Höllviken (plattvatten)
    Klagshamn (plattvatten och känd för sin sjöbris om våren)
    Abbekås/Mossby (lite fetare våg)

och givetvis
    Lomma och Habo som är helt ok det med.

mvh
    Fredrik

• anonym-anvandare

Medlem
    17 maj, 2005 vid 15:11

För helvete du bor i skåne. Fixa ner grejjerna.

• lliinnuuss

Medlem
    17 maj, 2005 vid 17:05

Kan bara instämma, ner med kärran och prylarna. laugh.gif vet att det finns ngr kitesurfare i Lund som säkert gärna pröjsar soppa om de får åka med till spotet

• clemens

Medlem
    17 maj, 2005 vid 18:23

Stämmer bra det att det går att förvara grejerna i lbws brädbod, det är till och med så att jag är ansvarig för jusst det!
    Så kontakta mig.
    Clemens Lewold
    0733-766748

• clabbe_h

Medlem
    18 maj, 2005 vid 01:43

Kanon! Hör av mig angående brädfacket.

Tyvärr har man schemalagt plugg rätt många timmar i veckan, men vore så grymt att kunna smita ut på havet lite då och då. Måste skaffa en bra våtdräkt också så man kan förlänga säsongen lite. Hur sent på året brukar man kunna vara ute, säg med en schyst 5/3 våtdräkt?

Ser fram emot att klämma in lite surf i höst wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    18 maj, 2005 vid 05:36

Se det så här:

Ingen chef kommer att hacka på dig för att du missar en lektion då och då och lönekuvertet kommer ju inte att minska så länge du pluggar och tar dina poäng i alla fall.

SURFA – TA VARA PÅ TIDEN SOM STUDENT!!

Surfmässigt så var det den bästa tiden man haft – tyvärr fattade man inte det förrän efteråt när man satt framför bildskärmen med fetmycket att göra och en massa ansvar för att saker och tinga blir gjorda och färdiga i tid.

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Några Lundabor som windsurfar? Behöver lite info.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.