Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › naish
-
naish
Publicerad av Oregistrerad på 26 november, 2006 vid 13:15Nu finns 07orna på hemsan
http://www.naishsails.comola_p svarade 18 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Ar det nagon som testat, 07 bradorna?
Ar lite intresserad av deras motsvarande Real world wave linje som e ny for 07. Oxa skulle jag vilja veta hur vaglinjen kanns 07 i jamforelse med andra ar.Vad det galler seglena, are det Force man skall kora om man mest kor on-shore, eller blir detta segel allt for kraftfullt for en liten knatte som mig pa 68kg?
HA det
/F -
Jag (74kg) kör Session, tycker draget är fullt tillräckligt. Men seglet kräver helt klart lite vana och teknik. Det är inte bara att skota in och så sitter draget där, utan det krävs lite känsla. Framför allt på marginalen. Men på vågen och med fullt tryck är det grymt skönt och neutralt. Kan du leta upp lite bättre vinkel än rak onshore så skulle jag säga Session. Men det beror ju också på vad du gillar för typ av segel. Känsla eller Power?
-
Kamaaina wrote:Ar det nagon som testat, 07 bradorna?
Ar lite intresserad av deras motsvarande Real world wave linje som e ny for 07. Oxa skulle jag vilja veta hur vaglinjen kanns 07 i jamforelse med andra ar.Vad det galler seglena, are det Force man skall kora om man mest kor on-shore, eller blir detta segel allt for kraftfullt for en liten knatte som mig pa 68kg?
HA det
/FVi har kört Global Wave 78 och 87 endel under hösten, dock så har jag inte seglat RWW:n så någon direkt jämförelse kan jag inte göra. Jag har lite ont om tid just nu men ska se om jag hinner skriva lite i eftermiddag (78:an finns recenserad under recensioner).
Ang. Force vs. Session är det en smaksak – Men väger du 68 kan du mkt väl köra Session även i inte-down-the-line förhållanden. å andra sidan i Naishteamet är det både tjejer som kör force och stora killar som kör session. Våga rigga dem lite bukigt bara.
-
Tjena Adde, det var global wave jag menade.
Jag e egentligen ute efter en vagis i 68L klassen. Kanske e det lite marginalt om jag vager 68kg, men hade tankt kora 3.5-5.0 pa den. Forra aret kom vaglinjen i 60L, 70L etc. Vad var det for sma manniskor som korde 60L egentligen? Bara sma tjejer eller pozo vindar?Jag har kort med North Instinct senaste 2 aren o e ganska nojd. Det e bra drag e de seglen tycker jag, men ibland kanske lite mycket. Jag e egentligen inge ”power-bjorn”, men kanske inte alltid har super teknik. Boxer seglet som Kauli kor pa, e det annu mer drag i detta eller. Funderade pa att komplettera med ett boxer 5.4 som freestyle segel (mest for att det riggar pa en 400 mast).
All input e kul att hora
/Fredrik -
Falle har en 61L som han haft som endabräda för 4.7 och nedåt, han väger väl 75 eller så – och den funkar förvånandsvärt bra även för tyngre seglare! (med bra drag i prylarna såklart).
Pro brädorna finns iår i 65 och 75 (som är intressanta för dig alltså). Med facit i hand hur hösten varit så hade jag nog kört 75:an istället global 78:an – men då har vi ju haft otroligt mkt bra vågsegling i höst! Jag hade nog funderat på 65:an om jag varit dig.
Boxer är mera låst buk men egentligen inte mer drag. Dock är 07:orna något softare. Faktum är att Kauli kör vågor med Boxer och Freestyle med Session.
-
” Faktum är att Kauli kör vågor med Boxer och Freestyle med Session.”
Fan man blir ju inte klok av sadana kommentarer…men men, det lutar nog at nagot i 60L klassen kanske 65….
Tack.
F -
Kamaaina wrote:” Faktum är att Kauli kör vågor med Boxer och Freestyle med Session.”
Fan man blir ju inte klok av sadana kommentarer…men men, det lutar nog at nagot i 60L klassen kanske 65….
Tack.
FGå igenom nyheterna på pwa sidan där står lite om varför han kör med de olika seglen. Låter ju rätt bakåfram kan man tycka…
edit här
-
Oregistrerad
Gäst29 november, 2006 vid 15:33vem importerar naish till sverige.?
-
Oregistrerad wrote:vem importerar naish till sverige.?
-
@Oregistrerad 350386 wrote:
Nu finns 07orna på hemsan
http://www.naishsails.comen del feeda skrivbordsbakgrunder också:
-
Jag testseglade session en stund, så det ta det med en nypa salt…
Jag tyckte dock att dom kändes väldogt svampiga å softa, draget var dock inga problem. Men man visste inte riktigt var man hade seglet. Hade en tendens att vika ihop sig om man tog i lite mycket. Å så vägde jag ~64kg när jag testseglade.
Jag föredrar lite mera punch i mina segel, däremot så ska man kunna skota ut släppa draget (dvs. inte som north för några år sen där man hade tokdrag, hela tiden).
Logga in för att svara.