• Naish Cult

Publicerad av brom på 26 maj, 2010 vid 17:27

Har helt fastnat för Naish Cult o undrar därför om det finns nån som har dessa till salu, söker en 9:a och 12:a av årsmod -09 ev. -10.

sourra svarade 15 år, 5 månader sedan 10 Medlemmar · 30 Svar
  • 30 Svar
  • hattfan

Medlem
    26 maj, 2010 vid 18:09

Världens mest användarvänliga kite!

• lidde

Medlem
    26 maj, 2010 vid 18:26

Hej!
    Kitelife är återförsäljare utav Naish och du har möjlighet att prova en Cult-kite med bräda innan köp i Malmöområdet.
    När du köper ett paket så har du en timmes privatlektion som ingår i priset. På det sättet får du utrustningen levererad till beachen, utrustningen kvalitetskontrollerad, komma ut på vattnet och ta tillfället i akt lära dig något som du själv bestämmer från en erfaren instruktör.

Läs mer på Kitelifes hemsida, du har 2000 kr rabatt på paketpriset. http://www.kitelife.se/shop/kitepaket/

Kite: 2010 Naish Cult III 9 m² + bom + pump
    Bräda: 2010 Naish Sol
    Ord. pris: 18 247:-
    Paketpris: 16 247:-

Hälsningar, Lidde
    http://www.kitelife.se
    info@kitelife.se

• sourra

Medlem
    26 maj, 2010 vid 18:39

Borde herr Hattfan inte ha en 09 att lämna efter sig när han tar steget till Torch?

• lima-ko

Medlem
    26 maj, 2010 vid 18:42

Rätt säker på att det ligger en 2010 Cult 12a här på Köp & Sälj.

• hattfan

Medlem
    26 maj, 2010 vid 20:13

Äeh fan jag har ju 7,5 och 12 men jag funderar på att ha kvar de iaf 7,5an

• sourra

Medlem
    26 maj, 2010 vid 20:28

Ja som småttekite ska man alltid ha en riktigt stabil en som kan hantera byiga vindar.

• skotten

Medlem
    26 maj, 2010 vid 20:37

yeah, the smaller cult is worth keeping.. the big one is deffo worth replacing with a Helix or even a torch though (read Torch).

Follow us on FB and Twitter!!

http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
    http://www.Twitter.com/kiteboardingse

http://www.kiteboarding.se
    sig2.jpg

• mackan

Medlem
    26 maj, 2010 vid 21:38
    skotten;613883 wrote:
    yeah, the smaller cult is worth keeping.. the big one is deffo worth replacing with a Helix or even a torch though (read Torch).

the 2010 Cult is the best kite ever made by Naish when it comes to waves and freeride, 12m included.

• pontusande

Medlem
    26 maj, 2010 vid 22:25

Jag är skitnöjd med min 2010! Jag är inte särskilt erfaren men jag har testat 5 olika drakar och culten sticker faktiskt ut från mängden… När man flyger den är den så jäkla fin och förutsägbar. Power/depower känns nästan som en gas/bromspedal på en gocart. Nästan så man hoppas att det ska vara lite svagare vindar så att jag får köra med min cult (som är en 12a).

Andas väldigt bra kvalitet rakt igenom tycker jag… Om jag var tvungen att byta ut den skulle jag nog kolla in en helix, men den har jag inte testat, tycker bara den ser läcker ut.

• lima-ko

Medlem
    27 maj, 2010 vid 10:25
    Mackan;613901 wrote:
    the 2010 Cult is the best kite ever made by Naish when it comes to waves and freeride, 12m included.

I konkurrens med 2010 Torch, Helix, Charger samt tidigare modeller av Cult, skulle det vara något banbrytande?

• svinet

Medlem
    27 maj, 2010 vid 10:37

Sjukt nice drake. Bra kvalitet och kanon i vågor. Funkar även skitbra som nybörjarkite. Polaren som började med kult har haft en väldigt aggressiv inlärningskurva.

• lima-ko

Medlem
    27 maj, 2010 vid 10:53
    Svinet;613994 wrote:
    Sjukt nice drake. Bra kvalitet och kanon i vågor. Funkar även skitbra som nybörjarkite. Polaren som började med kult har haft en väldigt aggressiv inlärningskurva.

Det tvivlar jag inte en sekund på, men det är dock inget exklusivt för Naish. Det finns en hel del svinbra drakar som funkar skitbra både för till exempel Ben Wilson (vet att han numer inte kör SS länge) och Andre Phillip men även för nybörjaren. Läs Slingshot Octane och Cabrinha Switchblade.
    Ozone Catalyst är en annan sådan drake.
    Med flera…

• hattfan

Medlem
    27 maj, 2010 vid 11:53
    Lima-ko;613996 wrote:
    Det tvivlar jag inte en sekund på, men det är dock inget exklusivt för Naish. Det finns en hel del svinbra drakar som funkar skitbra både för till exempel Ben Wilson (vet att han numer inte kör SS länge) och Andre Phillip men även för nybörjaren. Läs Slingshot Octane och Cabrinha Switchblade.
    Ozone Catalyst är en annan sådan drake.
    Med flera…

Kan vi inte bara enas om att culten är fet vilket även andra kiter är. 😉

• sourra

Medlem
    27 maj, 2010 vid 12:56

Jo jag tolkar det som att Mackan tyckte till om Cult 2010 jämfört med Övriga Naishkites. Smaken är som baken men vill man ha en kite som hänger riktigt stabilt i luften även när man åker ikapp den på vågen så håller jag med om att Culten är den bäst lämpade i lineupen. Men till saken – är det någon som vill sälja sin till ursprungspostaren? =)

• brom

Medlem
    27 maj, 2010 vid 13:35

””Men till saken – är det någon som vill sälja sin till ursprungspostaren? =) ””

…Precis, I need two of these:)

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.