Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish eller Wipika?

• Naish eller Wipika?

Publicerad av anonym-anvandare på 3 april, 2002 vid 10:12

Tack för hjälpen. Nu är det alltså bara att välja en fyra linors drake. Nästa fråga är då: Naish eller Wipika. Vad jag hört så ska det vara dålig kvalitet på Wipika…..
    Jag har faktiskt redan en kite. En foil men jag har många trimmar på land. När jag skulle köra på vattenet så kraschade jag den med fronten neråt. Efter det hade jag ett helvete. Som tur var jag redan nästan inne vid land och vattnet var jättevårt att få ur den. Ska det vara så eller?

anonym-anvandare svarade 23 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 32 Svar
  • 32 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    3 april, 2002 vid 10:26

köp en ny wipika, bra som faan… du kommer älska registret…körde björn S.s gamla 11.8 idag blåste pungen men den var ack så stabil. vet att 2001 har haft lite delaminerings problem, men 2002 skall vara sjukt mycke bättre kolla danskarnas review: http://www.kitesurferen.dk/view.php?type=2&id=102&action=show du ska få se bilder imorrn från dagens sjuka hopp i Flasterbo Kanalen

• anonym-anvandare

Medlem
    3 april, 2002 vid 17:31

Köp senaste numret av Kitesurf Magazine; test av 9 kites och 15 brädor. Jag säger bara, Naish rules!

Robby

• anonym-anvandare

Medlem
    3 april, 2002 vid 18:28

Wipika build quality hasnt mowed on as muchas as it could have, the 10,0m Airblast has almost no improvments in its build quality and front tube seams are the same as last yere.

Citerat ur Kitesurf magazine:
    End of discussion, Wipika sucks

• anonym-anvandare

Medlem
    3 april, 2002 vid 18:51

köp en jääävla NAish dåråååå, eller nått annat möööög, ska du köpa naish så kan jag rekomendera http://www.kiteshop.nu

• pepa

Medlem
    3 april, 2002 vid 19:49

Under min tid i Alicante såg jag en jävla massa drakar och brädor, men bara tre som gick sönder i framkanten. Naish, Naish och Naish. Annars tror jag tuber och sånt går sönder ungefär lika ofta. I Tarifa säger dom; son mierda las dos. I pajväg alltså.

• anonym-anvandare

Medlem
    3 april, 2002 vid 20:19

Undrar vilket märke det var på kiten som kostade Micke P. andra platsen i SM! wink.gif spräckt framtub plus mastodont revan arne… och det var bara en liten 9.halv

Naish NAish naish…

• anonym-anvandare

Medlem
    4 april, 2002 vid 07:01

Kan man inte få ett omdöme om Naish resp Wipika från nån som är OPARTISK? Oj, vad dum jag var, det finns det ju redan i Kitesurf Magazine testet!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    4 april, 2002 vid 07:06

Lyssna på peps dårå…

• anonym-anvandare

Medlem
    4 april, 2002 vid 07:46

Jag hade slåt till på en Slingshot fuel.
    är mycket nöjd med min 8.4 körde för första gången med den
    igår mycket stabil fast det var byigt.
    bra förstärkt tror den var ett bra köp
    i alla fall så gillar jag den skarpt …
    snygg med
    Micke Blomvall

• anonym-anvandare

Medlem
    5 april, 2002 vid 09:17

Ja där tycker jag faktiskt att du var dum! Ungefär lika smart som att fråga i ett politiskt forum vem som har rätt egentligen, israelerna eller palestinierna? 🙂 Ärligt talat… var kan du ställa en sån här fråga om någon produkt?

Just nu kan du glömma ett opartiskt svar, både här och i KiteSurf-blaskorna. Du får vänta till ”Plus” eller nått annat statsfinansierat börjar test kitar, eller helt enkelt lyssna på peps och köpa ett av de större märkena på marknaden och lita på att det blir bra hur som helst. De som köpte wipikadrakar med delamineringsproblemet förra året får nya 2002:or strax. Hur tråkigt kan man tycka att det är?

MVH Björn Smedman

JUMP Kiteboarding
    info@kiteboard.nu
    http://kiteboard.nu

• anonym-anvandare

Medlem
    5 april, 2002 vid 12:53

Jag har haft både Naish och Wipika. Idag kör jag uteslutande på Wipika. Det är bra mycket bättre drag i en sådan. Det innebär att du inte behöver åka in och rigga om till nya kites hela tiden. Tänk bara på att Wipika mäter deras kites annorlunda. En Naish 7 är t ex bara en 5,8 i Wipika.

Kvatiteten har de dessutom jobbat på så den är mycket högre idag. Bra mycket bättre en många andra på marknaden.

• anonym-anvandare

Medlem
    6 april, 2002 vid 22:49

Har också haft både Naish och Wipika. I stort lika sköna drakar men wipika svänger lite snabbare och har för mig varit lite hållbarare. Tycker de stora drakarna funkar bättre i Wipikas utförande oxå.
    /Pepselinho

• anonym-anvandare

Medlem
    7 april, 2002 vid 17:59

likadant som att vi som köpte naish med problem får nya 2002:or om några dar. ungefär lika kul.

• anonym-anvandare

Medlem
    7 april, 2002 vid 23:43

med andra ord hugget som stucket..fast wipika e nog allt lite bättre än Naish endå…

ni som inte har testat en Wipika Airblast kan ju ta o göra det nån da.

• anonym-anvandare

Medlem
    9 april, 2002 vid 12:14

Gå på kitemässan på Gärdet i Stockholm den 27 april och kolla in olika kite, så kommer du få se vad som gäller i år.

Råden man får här verkar ju mest vara småungar som skriker: ”Wipika är bäst, nej Wipika är skit, Naish är bättre, nej du, Naish går bara sönder, Wipika rules…”

Är det sådana råd du vill ha?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish eller Wipika?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.