Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish eller Wipika?

• anonym-anvandare

Medlem
    9 april, 2002 vid 12:21

påminner inte så lite om fanboydårarna på olika tvspelssiter…

• anonym-anvandare

Medlem
    9 april, 2002 vid 17:25

var kan man få mer info om kite mässan?
    Anders

• anonym-anvandare

Medlem
    9 april, 2002 vid 17:44

jag tror nog Naish X2 kan vara jävligt go http://207.36.97.149/html/tech_sheet.html , verkligen en värdig motståndare till Airblasten.

Verkligen mycke småkids som skriker Wipika är bäst, frågan är om dom inte har en point där endå, dom gömmer sig i alla fall inte bakom nån fegisproxy som vissa andra.

• preppie

Medlem
    10 april, 2002 vid 23:17

Hej, Gå in på http://www.kitesurferclub.com/forum så får du reda på mer om dagen på Gärdet.

• anonym-anvandare

Medlem
    11 april, 2002 vid 08:32

proxyn kanske beror på att man sitter bakom en brandvägg på jobbet???
    Å inte orkar man logga in när man inte kör på den egna jobbdatorn..

Joce…

• malmsten

Medlem
    11 april, 2002 vid 09:08

Hörrni, hoppa inte på folk för att de skriver vad de tycker, det var ju faktiskt någon som frågade… Säkert är det så att Hugo och bojsen är bland de som har mest erfarenhet, partiska eller inte.

Som jag ser det är problemet inte att det som skrivs eventuellt är skrivet av partiska personer, så kommer det alltid att vara på diskussions grupper som den här.

Problemet är att det inte framgår vad den som uttalar sig har för referenser och erfarenhet av kitesurfing och kitesurfing utrustning m.m. och vilka egna kommerciella intressen personen har. Sen är det som skrivs ofta inte strukturerat tillräkligt bra för att kunna fungera som recension. Men va fan, detta är ett diskussions forum, ingen recensionssite.

Hur som… Jag har lite ideer om hur man skulle kunna lägga upp recensioner skrivna av oss åkare själva på ett strukturerat sätt så att det verkligen går att dra lite slutsatser. Det handlar om att man i större utsträckning ska bedömma samma saker, på samma sätt och enligt vissa bestämda betygsskalor, mer som recensioner i tidiningarna. Sen behöver man ange mer information om sig själv som bedömmare; erfarenhet av annan utrustning, nivå, vikt, kommerciella relationer och intressen m.m. En sån ”recensions site” på nätet skulle kunna ligga var som helst, för sig själv eller på kitesurfersclub eller kitesurfskolan, men den skulle vara mer byggd som en databas med sök funktioner över recensioner och recensenter än ett diskussionsforum. Dessutom tycker jag det vore bra om man kunde ändra sina recensioner varefter man lär sig mer så att den information som ligger om grejjerna kan hållas up-to-date om man vill.

Ska prata lite med folk om det finns fler som tycker detta är en bra ide. I sånna fall så återkommer jag med mer om detta inom några veckor i ett separat inlägg.

Vad tycker ni?

Känner ni till någon bra site med strukturerade recensioner av åkarna själva?

Ere nån som har en server där man skulle kunna addera en sådan recensions databas?

mvh
    /Jonas

• bosseg

Medlem
    11 april, 2002 vid 10:03

Bra Jonas,

nàgot i stil med det som finns pà freeride skulle vara kul att ha, fast man kanske skulle tvinga recencenten att bedöma nàgra kriterier plus att ha fritext
    http://www.freeride.nu/utrustning/index.phtml/type/22/
    Hugo kan du inte hacka till nàgot sàdant pà din site, borde öka trycket pà ditt forum…

Problemet med sàdana här betyg är att alla som köpt en sak för 10 loppor inte vàgar göra annat än att sätta en femma pà det han köpt, annars känner han sig nog som en mega loser

/B

• anonym-anvandare

Medlem
    11 april, 2002 vid 11:19

Hur många av Sveriges kitesurfare har fått chansen att pröva mer än ett märke på ett sådant sätt att man kan tala om test i egentlig mening? Antagligen ingen.

Som jag ser det, finns det i dagsläget endast en sorts test som man (i viss mån) kan lita på, och det är Kitesurftidningarnas tester.

• anonym-anvandare

Medlem
    11 april, 2002 vid 18:01

Vadå ingen??? Skulle säga att det finns en jävla massa förmodligen. Bara lilla jag har hårdtestat två märken och kört bra mycket på andra också.
    /Peps

• malmsten

Medlem
    11 april, 2002 vid 18:34

Håller med Peps, klart många kommer kunna testa många märken om de vill!

För de som åker stabilt kan man ju alltid provköra polarnas grejjer om man har förtroende för varandra och sedan så är det väl en hel del av oss som reser runt en del och då bör man ju passa på att testa andras grejjer.

För de som håller på och ger kurser eller är återförsäljare för flera märken så kommer det ändå vara viktigt att ha en uppfattning och kunna ge bra råd utifrån många olika parametrar.

Tidningarna i all ära men bra råd från någon man vet vem det är står sig alltid bra i alla fall för mig. Och för en nybörjare är det ju skitsvårt att titta i en tidning och sedan handla, mycket bättre att fråga folk som själva lärt surfa sig i liknande förhållanden som också har en känsla för hur man kan utvecklas med grejjerna.

hare
    /Jonas

• anonym-anvandare

Medlem
    11 april, 2002 vid 20:41

Bosseg; Bra ide, jag komemr nog ha lite öppet på reviews på KSC forumet där folk får lägga till lite kommentarer och upplevelser, men jag kommer rensa bort onödiga svar etc…

ps: lägger upp en ny review på NAish TT Directional 5.8″ om 15min

• anonym-anvandare

Medlem
    11 april, 2002 vid 21:20

Peps,

Om du nu har ”hårdtestat” två märken, kan din oförmåga att förklara varför Wipika är bättre än Naish i andra ordalag än vad du ovan hävt ur dig enbart förklaras med din bristande intelligens….

Detta är i och för sig ett forum där ordet är fritt, men om någon ställer en mycket relevant fråga kan väl ni som vet med er att ni inte begåvats med alltför hög intelligens låta bli att skapa än större oklarhet genom att komma med intetsägande inlägg.

• anonym-anvandare

Medlem
    11 april, 2002 vid 22:18

hårda ord, testa lite själv! om du inte pallar lyssna på en duktig kitares råd.

Undrar varför man gillar Wipika! kanske för att dom gör en jädra bra kite helt enkelt, eller i alla fall designar en bra kite(form, aerodynamik osv), kvaliten kanske har varit bristande, men vilket märke har inte haft problem? Utvecklingen går framåt.

Det finns en anledning varför jag valde Wipika och det var inte för att jag får en bra deal, jag erbjudande flera andra tillverkare som har varit minst dubbelt så bra. Och ja, jag har kört andra kites än Wipika.

Jag säger bara en sak testa själv det är den enda vägen, det gjorde jag.

• anonym-anvandare

Medlem
    12 april, 2002 vid 09:21

Hepp,

Det kommer vara otroligt svårt att hitta en opartiskt partner ÄVEN en kite tidning. Hur lätt är det inte att ”muta” en tidning för att ett märke ska få
    bra reklam. Vilka är det sen som testar tex Naish när dom gör en recension i en tidning? Är det Naish egna Team åkare som talat om hur dom känner för produkterna eller är det folket på redaktionen som kör prylarna. Vilken erfarenhet har folket på redaktionen då? och hur många gånger testade dom grejorna? OCH i vilka förhållande!!! Det är nästa omöjligt att hitta en opartisk partner!!!
    Jag personligen vill inte påstå att det ena märket är bättre än det andra, utan prova så mycket som möjligt och hitta egenskaper hos en kite som du gillar och forstätt med de märket!!! Hade ett märke varit BÄST så hade det inte funnit andra märke på markanden (tror jag)!!! om inte annat så hade de ”dåliga” märkena försvunnit ganska så snabbt.

Wipika, Naish, North, Slingshot, Airush osv. INGEN slår en Bronco kite!!!

//
    Hampe

• anonym-anvandare

Medlem
    12 april, 2002 vid 12:24

Ja, så är det väl. Vissa av oss måste ju vara lite dummare än er andra. Hur skulle världen annars se ut? Bara Naish?
    /peps

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish eller Wipika?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.