Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Naish Helix- Vill-Ha-Begärets ljuva bittersmak
- 
		Naish Helix- Vill-Ha-Begärets ljuva bittersmakhaze svarade 18 år, 2 månader sedan 21 Medlemmar · 39 Svar
- 
hahaha yeah I have met Tetras, we sat holding hands watching the sun go down, nice bloke. 
- 
Kan du inte komma ut till Habo Tetras, så man får ”snacka” med dig lite? Till helgen kommer det blåsa bra så varför inte imorron ella på sönda?? 
- 
Hej på er! Jag vill ge er Helix-riders ett tips angående stoppern som ni finner i det lilla facket i väskan till bommen. Den fungerar 100%. Med en nätt fingerrörelse kan ni justera den precis så ni önskar. Det bästa är att den rör sig inte när bommen väl vilar på den. Om ni tycker att bommen kommer för långt ifrån er om ni har släpp den/ tappat den så kommer den till perfekt andvändning. Jag tycker annars att Helixen är en förträffligt bra kite. Jag har aldrig tidigare kört en kite med så mycket känsla i. Den är toppen att hoppa med ett jämt lyft med lång hangtime. 12kvm fungerade riktigt grymt från 5-15m/s visade det sig efter söndagens förhållande. Fantastiskt att det gick att köra den i så kraftfulla byar. Det är extra roligt att kita nu när jag har en Helix… Det är mycket uppståndelse över den runt Malmötrakten, det är många som frågar och undrar om designen och om den är så bra som ryktet säger. Det är den… Hälsningar, Lidde 
- 
Jo jag satte på den svart på min 7:a igår. Funkar alldeles utmärkt. Främst för Jakob som har kort armar 😉 Håller med att Helixen är en förträffligt bra kite. Har bara kört Flexifoil förrut och Slingshot även gamla NAISH. Men Helixen är riktigt riktigt grym. Hoppar högre och har längre hang-time än förrut. (nu hoppar jag fortfarande inte så högt) Det som var skönast var att det var så sjukt skönt att köra vågor med den. En stor skillnad mot de tidigare drakarna jag har kört. Men återkommer med en mer utförlig rec. längre fram. Min 7:a har ett grymt drag jämfört med min gamla Flexifoil ION iaf. 
Logga in för att svara.