Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing naish hybrid

• naish hybrid

Publicerad av bohm på 8 mars, 2009 vid 17:25

Hur skulle det funka att kitesurfa med en sån? nån som testat eller nån som har en teoretisk vetskap? 6″6 lång är den.

Jag undrar varför alla surfbrädor till kite har shortbord-look? En noserider för kite är vad jag saknar…..

roland svarade 16 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • sourra

Medlem
    8 mars, 2009 vid 18:30

Hör med Falle om de har nån sån inne som du kan testa.

• skotten

Medlem
    8 mars, 2009 vid 21:50

try a regular kite-waveboard… I have a couple at home that are very different, you can borrow them for a week or two to get into the groove if you like.. surferlove and all that… I need to train twintip anyway.

• above_the_law

Medlem
    9 mars, 2009 vid 07:06

Njaaee!
    Eftersom en STOR nos blir ett stort vindfång så tror jag inte så mycket på den idén. Det är ju snarare så att utvecklingen går mot ”no nose” och surfskate just p g a detta. Då får man dessutom en ganska rak outline med jämnare och stabilare kursegenskaper o s v…
    Så fort det börjar gå lite fort så blir ju bara vinddraget lite besvärande och ska man lägga på en bottensväng i full fart så vill man ju ha bra grepp och inte för mycket volym heller.

Det som talar för Hybriden är väl i så fall den smala tailen för att den ska vara lättsvängd och gå mjukt. Men det är klart att den är säkert grym för VÅGSURFING i svensk junk-surf…och som enda vågsurfbräda på resan om man annars kör longboard.

• roland

Medlem
    9 mars, 2009 vid 20:58

Gor man en for tajt svang sa glider man pa foren ijallefall alla jag testat…. med for bred nos

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications