Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Naish nya shift system!
-
Naish nya shift system!
Publicerad av patrikol på 25 juli, 2004 vid 17:01Bilder på Naish shift system skall vara liknande som North.
Vet inte så mycket mer än så länge men verkar klart intressant. Titta noga på linorna även på kiten som är i luften.
Jag vill testa! patrikol svarade 21 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Vad gör detta shift-system då?… Förbättrar några egenskaper på något sätt?
-
Har inte själv sett det eller provat det ännu men dom som har säger att det funkar bra det jag är ute efter är ett spinning leash system som man kan göra handlepass med att man skall få upp kiten lätt om den hamnat i vattnet är inte lika viktigt för mig men när jag väl kör mycket vågor och på djupt vatten så blir denna funktion viktig för mig med. Tycker att Naish bar är i särklass den skönaste jag provat om den sen kan komma med dessa funktionerna så är det ju bara att gratulera, vet att Henrik Fahlen varit på Hawaii och testat det så vi får vänta tills han kommer med mera ingående info om grejerna!
-
ähm, så där med linorna är ju en standard grejj för de av oss som kör ocean rodeo bom från 04.
Rätt smidigt och det minskar trasslet
-
ja naish har alltid gjort bra chikenloopar med en ny mindre lina så går dom nog inte av
-
Sant dom slits lite väl fort men å andra sidan så är dom grymt sköna bomarna!
-
Nu har jag översatt Shift-texterna: Demodagar kommer att hållas för Naish Shift-system…
Shift-system
Beräknad ankomst till Sverige: XX
Denna går att förbeställa med XX% rabatt.Shift-systemet är Naish nya 5:e lina design som förbättrar prestandan och säkerheten för alla åkare, förstärker depower-vidden, enkel att använda OCH har otrolig återstart när kiten hamnat i plurret.
Säkerhet: Det ger dig ett suveränt sätt att på en gång frigöra dig från kitens kraft. Shift-systemet ger dig 100% kraftminskning om Quick Release Trim Loop (chicken-loop) aktiveras och du släpper bommen. Shift center lina är fäst i mitten på kitens framtub (leading edge) och till åkarens hängsele. Att lära sig tekniska och kraftfulla trick har aldrig varit så enkelt som med Shift-systemet.
Kite-vattenstart: Shift-systemet får kiten i luften igen på sekunder med ett snabbt drag i Shift-linan. Kiten lägger sig på rygg och rör sig snabbt till flygposition. Nu slipper du simma med vinden för att få kiten i luften. Oavsett om du är ikrokad eller urkrokad så kan du nu åka med ett säkerhetssystem HELA TIDEN. Det är helt ur din väg när du gör extrema manövrar som handle-pass med mera.Prestanda:
• Snabbare svängar: När en 5:e lina fästs i mitten på framkanten (LE) stabiliseras kitens bågform vilket ökar prestandan och tillåter kiten att svänga kraftfullare vid minsta lilla rörelse av bommen.• Större vidd: Om du känner att du håller på att bli överriggad, dra i Shift-linan och njut av att kraften minskar medan kiten rör sig närmre kanten av kraftfönstret.
• Strömlinjeformad: Allt är gjort för att minimera ”gadgets” och maximera säkerheten för dig.
En Shift-system bom inkluderar:
• Tre linlängder: 27m, 24m, 20m Shift-system linset
• Adjuster Trim Strap: Möjlighet att förändra kitens kraft genom att dra i två olika öglor MOT DIG.
• Fångrem till hängselen
• Naish ”berömda” Quick Release Trim Loop (chicken-loop) för snabb release. -
Patrik,
det går ju inte att se några linor alls på bilden!
Är det så det fungerar är dom nu inne och trampar på LiftAss patent! Helt otroligt!
-
Ja är det så då skall jag aldrig köra Naish igen Liftass är ju något helt otroligt bra inget för vanliga kiteare bara väldigt speciella sådana Liftass roules! Synd att dom är så svår åtkomliga bara! Tänka att bli sponsrad av dom!
-
Den finns faktiskt vissa möjligheter att ingå i LiftAss teamet fortfarande. Men då är tyvärr allt UDS och Naish snack över. Är du redo för det, i så fall är det helt otroligt, lite svårt att förklara bara.
-
Uds är väl historia om man inte är nybörjare eller vågfantast men Naish nej det går ju inte helt klart bästa grejorna efter LiftAss då förstås.
Fast så grym att jag kan hantera en LiftAss det är jag ännu inte på långa vägar bara att gratulera teamet så grymma dom är!
-
Var fäster man shiftlinan i leading edge? I ”pumpleash”-snodden? Funkar shiftsystemet på Naish tidigare kites, X4 o X3?
-
Jag har fått det rådet men även läst att det funnits problem med att den ryckts sönder så vi får väl avvakta och se när systemet kommer har ju själv bara en pump leash ögla på min Aero 2 och på mina andra mkites ingenting att fästa linan i men problem är ju till för att lösas så vi får se när det kommer.
Logga in för att svara.