Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish Park 14 review

• Naish Park 14 review

Publicerad av tomw på 5 juni, 2011 vid 20:20

Hej,

Vill tacka Paul från South Coast kite för lån av Naish Park 14. Fick en bra session på Habo igår.

Körde på en 5-8 strapless kiteboard- 80kg och har kitat 10 år. Platt vatten och 5-7ms

Parken är super stabil- kunde inte få den att falla ur luften vad jag än gjorde- den driftar med när man kör emot den.

var i luften när vinden gick när till 3ms och den flög fint- fast jag kunde inte köra. Vinden var uppe i 7ms en stund och kiten drar som en truck. Håller den högt i vindfönstret och den drar och drar.

Lätt svängd, den är inte super snabb för en 14, men helt OK.

Jag brukar inte kör unhooked med testade den unhooked- stabil och bra drag då.

Den gillar at Park and Ride- super. Perfect kite för den som vill köra new school och lite av varje- C känsla.

Gjorde ingen hopp- men man känner att den har bra lift.

Kiten sitter lite bak i fönstret- den har deep profile och större LE- den är avsedd att gör detta.

Den är en riktig bra kite- men för mig, vill jag har en 14 som är lite mer Racing, uppvind maskin, och lite mer highaspect, än grunty och unhooked betonad.

Tack för fint service Paul.

skanepaul svarade 14 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • skanepaul

Medlem
    5 juni, 2011 vid 20:37

Ja den är riktigt fin!

Jag tycker dock den är snabbsvängd, varjefall jämfört med en Torch 14 som jag hade förra året.

• acemattias

Medlem
    5 juni, 2011 vid 20:59

Gött att se en opartisk review, fortsätt prova drakar TomW!

• pjoter

Medlem
    6 juni, 2011 vid 07:00

bra review!
    säg till om du vill prova caution spitfire, låter som den passar rätt bra in på vad du söker.

• svinet

Medlem
    7 juni, 2011 vid 18:30

Sjukt nice kite Park 14. Lagom snabb och kul att köra med även i lättare vind. Äntligen har man hittat en ”stor” kite som är rolig och inte bara drar utan man kan göra ngt med den…

• skotten

Medlem
    7 juni, 2011 vid 23:14

nice one Tom, great not to have to read between the lines of BS for once!, let me know how you get on with any other kites you try, I am looking at getting something high aspect as well : )

• skanepaul

Medlem
    19 juni, 2011 vid 18:31

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish Park 14 review

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.