Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Naish Stealth
- 
		Naish StealthPublicerad av mats-h på 25 juni, 2006 vid 19:42Är det någon som har erfarenhet eller har en recension om stealth 05 som slalomsegel? henrik-m svarade 19 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
- 
			11 Svar
- 
Mats.H wrote:Är det någon som har erfarenhet eller har en recension om stealth 05 som slalomsegel?
 Fråga MGS han har ett sådant!!
- 
KnatteGäst25 juni, 2006 vid 20:01Mats.H wrote:Är det någon som har erfarenhet eller har en recension om stealth 05 som slalomsegel?
 Jag har ett segel som jag knappt inte har seglat.:frown:
 Annars kan väl SpeedJanne ge dig feadback som äger ett sådant segel också.
 Janne har ju satt sitt PB med detta segel, så seglet är ju snabbt också. Seglet är ju skapligt lättriggat, men kräver väldigt mycket kraft för nedhalet. (i alla fall de första gångerna)
- 
surfan wrote:Mats.H wrote:Är det någon som har erfarenhet eller har en recension om stealth 05 som slalomsegel?
 Fråga MGS han har ett sådant!!Nej. Jag har ett 04 och tre st 06. 
- 
Har själv inte seglet det, men resultaten talar ju för sig själv. Snabbt är det, och det ser riktigt bra ut i formen. Dock tycker jag att rent kvalitetsmässigt ser det inte lika bra ut som NP, North o Gaastra. Men kan ju vara som med bilar, alla säger att tyska bilar har hög kvalitet, men i reliteten är Japanarna bäst där… 
 Hur som haver så är det säkerligen ett skitbra segel.
- 
Vilka storlekar handlar det om? Har en kännsla av att 05:an var rätt bökig i småstorlekarna, lite svårt att slå över cambers tex… Å andra sidan var det ju onekligen ruskigt snabbt!! (Både Jannes och Finians PB är satta med detta segel :D:D). 06 lär vara mer hanterbart som slalomsegel men hurvida det har lägre absolut toppfart får vi nog inte veta, men Finan han köra 1 nautisk mil i nära 40knops medelhadtighet innan han bytte och det har gått hyggligt i händerna på Dan Ellis (leder väl UK slalom + vinster i asien), Ben van der Steen och det senaste var en fin förstaplats för Sarah Hebert i European Championships i Formula. 
- 
Japp slog mitt PB (35.2) knop med detta segel.Det var andra gången jag körde på det så trimmet var åt H-e.Camberrotationen är ruskigt bra och då har jag även rs 6 Warp 2006 och Gaastra vapor så där håller jag inte med dig Adde. Det som är svårt är att få ner nedhalet,men det tror jag beror på att det inte finns bra förlängare till RDM.Helt ärligt så känns mitt närmaste segel RS5 5.8 lite mjukare och skönare,men då är jag som sagt inte intrimmad på stealthet ännu.Dessutom är det nästan halva priset jämfört med dom ”fina” märkena. Vilken storlek hade du tänkt dig? 
- 
Hade inte Drakglenn en lösning på det också? 
 North XT bas på en RDM förlängare…
- 
Speedjanne wrote:Japp slog mitt PB (35.2) knop med detta segel.Det var andra gången jag körde på det så trimmet var åt H-e.Camberrotationen är ruskigt bra och då har jag även rs 6 Warp 2006 och Gaastra vapor så där håller jag inte med dig Adde. Det som är svårt är att få ner nedhalet,men det tror jag beror på att det inte finns bra förlängare till RDM.Helt ärligt så känns mitt närmaste segel RS5 5.8 lite mjukare och skönare,men då är jag som sagt inte intrimmad på stealthet ännu.Dessutom är det nästan halva priset jämfört med dom ”fina” märkena. Vilken storlek hade du tänkt dig?Jag tackar fin respons.6.0-6.5 har jag på gång. 
- 
Speedjanne wrote:Japp slog mitt PB (35.2) knop med detta segel.Det var andra gången jag körde på det så trimmet var åt H-e.Camberrotationen är ruskigt bra och då har jag även rs 6 Warp 2006 och Gaastra vapor så där håller jag inte med dig Adde. Det som är svårt är att få ner nedhalet,men det tror jag beror på att det inte finns bra förlängare till RDM.Helt ärligt så känns mitt närmaste segel RS5 5.8 lite mjukare och skönare,men då är jag som sagt inte intrimmad på stealthet ännu.Dessutom är det nästan halva priset jämfört med dom ”fina” märkena. Vilken storlek hade du tänkt dig?Jag är ju ingen speedare så jag får förlita mig på hörsägen (Holländarna bla tyckte 06 var mera lätthanterligt). Nåja, så mkt bättre om faktiskt roterar bra!! Se till att blöta ned det några ggr så blir det nog lättare att dra 😀 (lättare sagt än gjort när det inte blåser), efter 10ggr drar jag mina (icke slalom)segel för hand utan krok. Det gör jag INTE de första gångerna… Tror knatte fått styr på sitt stealth på det viset. 
- 
KnatteGäst26 juni, 2006 vid 17:22adde wrote:Speedjanne wrote:Japp slog mitt PB (35.2) knop med detta segel.Det var andra gången jag körde på det så trimmet var åt H-e.Camberrotationen är ruskigt bra och då har jag även rs 6 Warp 2006 och Gaastra vapor så där håller jag inte med dig Adde. Det som är svårt är att få ner nedhalet,men det tror jag beror på att det inte finns bra förlängare till RDM.Helt ärligt så känns mitt närmaste segel RS5 5.8 lite mjukare och skönare,men då är jag som sagt inte intrimmad på stealthet ännu.Dessutom är det nästan halva priset jämfört med dom ”fina” märkena. Vilken storlek hade du tänkt dig?Jag är ju ingen speedare så jag får förlita mig på hörsägen (Holländarna bla tyckte 06 var mera lätthanterligt). Nåja, så mkt bättre om faktiskt roterar bra!! Se till att blöta ned det några ggr så blir det nog lättare att dra 😀 (lättare sagt än gjort när det inte blåser), efter 10ggr drar jag mina (icke slalom)segel för hand utan krok. Det gör jag INTE de första gångerna… Tror knatte fått styr på sitt stealth på det viset. Eller genom att vattna ett uppriggat segel lite diskret på gräsmattan. Sedan chansade jag inte, utan köpte en nedhalsvev också…:grin: 
- 
har seglat en 7.0a i snart ett år och tycker seglet känns ruggit stabilt som att hålla i en planka även om jag inte har så många andra slalom segel att jämföra med. speeden är det nog inte häller något fel på även fast jag bara fått upp det i 30 kn men sedan är det nog min skicklighet,hypersonicen,fenor,vikt,vind,vågor och gps-skugga och vad man mer kan skylla på som satt stopp snarare än seglet som gärna hade åkt fortare om det fått.camber rottationen tycker jag går bra men det beror nog en del på att jag kör på en norht dropsskape som är lite lite smallare än en std mast. nedhalet har jag haft problem med att få till det allra sista men nu har jag en vev så nu går det bra.kvaliteten har väl varit lite si o så och den cerisa färgen gräsligt fult på ett race segel.men om du får 6.0an över kan visst intresse finnas:wink: 
Logga in för att svara.