Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Naish Sweden
- 
		Naish SwedenPublicerad av anonym-anvandare på 25 september, 2003 vid 18:18Jag skulle vilja veta vem som ar aterforsaljare for Naish i Svedala? 
 Anledningen till att jag undrar ar att jag vill kopa en 16m2 X3:a, kruxet ar att jag inte bor i Sverige sa jag vill kopa den TAXFREE om det ar mojligt. Jag vet att Ni maste vara medlemmar av nagot slag.Om inte ar det nagon som vet i vilket land man med all sakerhet kan kopa Taxfree kites……. anonym-anvandare svarade 22 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
- 
			8 Svar
- 
Tack ska du ha Pan….. 
 Ska forsoka fa tag pa nagon dar som kan ge mig svar…
- 
kiteshoppen i vbg säljer Naish, säljaren är shysst som fan! testa där…kiteshoppen.se 
- 
Jag har köpt mina drakar fràn Nautic pà andra sidan bron med taxfree. 
 De har inget taxfree block för det vill man inte ha.
 Sà här gàr det till, man köper varan som vanligt, när man lämnar landet (EU) sà skall man visa upp sina varor för tullen som stämplar kvittot. Pà kvittot skall pris, moms, eu momsnummer och affärens uppgifter finnas.
 När man sedan kommer hem (utanför EU) skickar man orginal kvittot till butiken där man köpte grejorna och de sätter dà in momsen pà ett av dina konton – > 20% rabatt (Samma system borde funka med svenska butiker)
 Med taxfree block ligger det ett företag och skär emellan och man fàr dà ca 15% rabatt.
 Det gàr även att fà sitt kvitto stämplat pà den Danska eller Svenska ambassaden beroende pà var man köpt grejorna i det land man bor, de tar dà en stämplingsavgift pà ca 250SEK, det kan vara ett bra alternativ om man nu skulle ràka missa tullen eller hamna i bràk med dem när man lämnar landet.Kom ihàg att varorna skall se nya ut när man lämnar landet och använda ut när man kommer till det land man bor sà att man slipper skatta in dem där. Det som är bra med att köra med stämplade kvitton är att man fàr inga smà löjliga plomberingsklistermärken pà sina prylar när man handlar dem, sà det gàr att kita lite innan man lämnar svedala bara man packar ner dem snyggt igen. Happy shopping, 
 Mr Tax Free
- 
Då är det bara en mindre detalj kvar då. Att flytta utomlands, hmm, undrar vad det kostar i sammanhanget? 
- 
Det har hade jag ingen aning om, men det later finfint… 
 Tack sak du ha Mr TaxFree.
Logga in för att svara.