Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Naish V4 30m2??
-
Naish V4 30m2??
Publicerad av anonym-anvandare på 19 november, 2003 vid 14:47Laddade precis hem V4 Technical Guide. Här står det att kiten finns från 6.0 kvadrat till HELA 30.0 kvadrat!!!
anonym-anvandare svarade 21 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
SHEEIT .. Fan va huge ..
som att slänga upp ett Arme tält i luften..
måsste vara den slöaste j*veln… eller ? -
Nja den är säkert inte snabbast. Men dom nya 04 är ju betydligt snabbare än tidigare speciellt V4 modellen lägg sen till UDS och den kan nog bli betydligt snabbare än tidigare monster drakar.
-
30? På nasch hemsida står det 8-20 om jag inte sett fel. 30 låter fel. tokstort ju. Når fan ska man ha den. Förstår inte?
-
Står 30 i pdf filen och 20 på sidan olika enheter kanske?
-
Hemsidan är nog inte uppdaterad bara. Ska tydligen finnas i 6 8 10 12 14 16 18 20 25 30 enligt guiden.
-
ok säg att dom har 30.. När ska man avända den?
1-3 sekunder? Vi pratar ju snabbt överriggad?
henke -
om vi säger det.. så skulle den Aldrig lyfta i 1-3 s/m den väger förmodligen en del .. och av erfarenhet så 23kvm kan knappt lyfta i 3 s/m pga vikten..
då skulle det krävas mer vind och då skulle man fan inte våga sej ut med en 30kvm kite…skulle nog kunna jämföra det som att sätta linor i en gammal B-52 och be dom flyga lågt fram o tillbaka .. Måste juh va ett jädra monster till o dra.
Nu kan tom alla ”fattybombom´s” kita..
(inget illa
menat)jag vill se bilder
-
Den kommer säkert funka bra för kitare i 150kg klassen.. eller varför inte tandem kite
-
Tror denna är gjord i betydligt lättare material än t.ex. ARX 23.5 (som jag har), så vikten har dom nog fått bukt med.
Så den lär nog flyga i 3m/s varjefall.
Logga in för att svara.