Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › naishs 2004-kites?
- 

naishs 2004-kites?
Publicerad av anonym-anvandare på 5 oktober, 2003 vid 19:32vad heter de?
ingår UDS till alla?
tester, recensioner?
pris?
kommer de vara lika överlägset bäst som X3?
 anonym-anvandare svarade 22 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 10 Svar - 
			10 Svar

- 
heter v4 och boxer, dom har delat upp aerons egenskaper i två… en kite; zze Boxer för nybörjare som vill ha en bra tålig kite och V4 som är till för de som inte prioriterar zze hang time utöver allt annat, den e snabb ska vara extremt lätt att göra kiteloops med, en overall funkite som funkar bra i alla förhållanden.
kolla shinnyboys åsikt om kitesen på;
http://gallery.kiteforum.com/albums/albun46/Mark_Shinn_Naish_V4_Boxer_Interview.wmvgood luck & good winds
Big E.
 - 
blev lite rörigt där. finns det tre kites totalt eller?
en för kiteloops
en för hangtime
en för nybörjare? - 
oyes;
x3 för hang
V4 för kiteloops & stuff
Boxer för nybörjare/intermedietkolla vad shinn säger om kitesen
 - 
kommer X3(kommer den inte heta X4?) vara samma kite som årets i princip då?
 - 
jag har inte hört nått om att dom ska släppa en ny High performance kite så jag gissar på att dom fortsätter med x3 i -04 sortimentet.
 - 
Aero/AeroII/V4 har alla släppts i slutet på året (typ november) och ARX/X2/X3 har släppts mer i mitten av säsongerna (typ maj/juni). Så det verkar som om Naish uppgraderar en modell i taget. Dvs de släpper sina ”normala” kites på hösten/vintern och sina hög-AR kites på våren/sommaren. Så troligtvis kommer X4:an (eller vad den kommer att heta) att släppas någongång maj/juni 2004. Iaf om det ska följa mönstret från tidigare år.
En sak som kommit redan nu är att alla X3 och V4 leveraras med UDS-systemet i USA.
En sak som däremot är irriterande är att det historiskt har tagit lååång tid innan de nya kitearna kommit till Sverige efter deras lansering i USA. Vi har i bästa fall legat 2-3 månader efter… hoppas detta ändras från och med 2004. Just nu är det sagt att första stora lasset med 2004’or ska komma till Sverige i mars.
Angående Boxer så är det lite oklart om den kommer att tas in i Sverige. Lite synd eftersom bl.a jag tror starkt på denna kite om den får ett vettigt pris.
/Kaj(Tech)
 - 
Är det någon i detta avlånga land som provkört X10? Den verkar ju vara grymmast!?

Logga in för att svara.