Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Nån som behöver ny våtdräkt inför vintern?
- 
		Nån som behöver ny våtdräkt inför vintern?Publicerad av tobbekite på 25 augusti, 2008 vid 15:55… kolla här: http://0108dev.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/19822/cat/11 Vill få den såld så jag får pengar till en ny storlek mindre 🙂 tobbekite svarade 17 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
- 
			7 Svar
- 
hur kallt blir i vattnet på vintern i habo, landskrona, helsingborg? hur tjock våtdräkt behöver man tror du? 
- 
Våtdräkten behöver bara vara 5/3. 
 Sen bör du komplettera detta med tröja, huva, handskar och skor.
 Du kan oxå ha långkallingar på dig mm mm.
 Bra grejer är dock värt mycket…Sen vill du inte ligga och bodydragga för mycket för efter 1 minut i 3 gradigt vatten så är du kraftigt nerkyld och då räcker ingen våtdräckt till riktigt. 
 Åtminstonde inte för någon längre tid på vattnet.
- 
@Wibban 493823 wrote: Våtdräkten behöver bara vara 5/3. 
 Sen bör du komplettera detta med tröja, huva, handskar och skor.
 Du kan oxå ha långkallingar på dig mm mm.
 Bra grejer är dock värt mycket…Sen vill du inte ligga och bodydragga för mycket för efter 1 minut i 3 gradigt vatten så är du kraftigt nerkyld och då räcker ingen våtdräckt till riktigt. 
 Åtminstonde inte för någon längre tid på vattnet.Hvis du skal sejle om vinteren, skal du købe en 6/5/4. Med fast eller løs hætte. Og naturligvis handsker og sko. 
 Har selv en ATAN i 6/5/4 med løs hætte i 6mm (også fra ATAN -den eneste hætte i den tykkelse på markedet).

En lignende men findes også hos scorpion wetsuit:
  Med 6,5mm sko er 3 grader vand intet problem -selvom du skulle svømme udstyret ind. Sejler selv wave hele vinteren (sydsverige/Danmark) og klarede mig med 3mm hele vinteren. 
- 
- 
Jag har nu sänkt priset till 2000kr, kanske detta väcker intresse hos någon. Spara 1500kr jämfört med att köpa den i butik! Det är en grym våtdräkt, jag kommer köpa samma modell men mindre storlek så fort jag fått denna såld. Läs mer på annonsen: http://0108dev.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/19822/cat/11 
Logga in för att svara.