Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing nån som har en gammal sunkig hjälm?

• nån som har en gammal sunkig hjälm?

Publicerad av wisco på 26 januari, 2004 vid 11:52

skulle behöva en hjälm typ gath, men så billigt som möjligt. Nån som har en nåt gammalt skrot hemma? gör inget om den är trasig eller ens om den är ful, ska ändå bygga på den, bara den är billig. något tips på var man kan hitta annars? maila jan@hfsk.net

anonym-anvandare svarade 21 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • naish

Medlem
    26 januari, 2004 vid 12:07

tjena
    skateboard hjälmar kostar ju inte så mycket.Du kan nog få en bra skateboard hjälm för runt en 100.Finns i alla skateboard affärer. //Philip

• herodude

Medlem
    26 januari, 2004 vid 12:48

eey fan fjollor.. köp en gath, har jag.. å sen sprayar ni om den så blir den skit fräsch, har ne pin-up’a på min där baaaaak….

• anonym-anvandare

Medlem
    26 januari, 2004 vid 13:04

nja, måste vara lite tajtare mot skallen liksom, ska sätta en dyr kamera på och hoppa fallskärm med den.

• styret

Medlem
    26 januari, 2004 vid 16:37

hockeyhjälm?

• jat

Medlem
    26 januari, 2004 vid 17:09

Ja, satsa på hockey hjälm för då kan du använda den hjälmen när du surfar, forskajak (gallret är toppen när du drämmer skallen in i stenar), is surfing och jag har även hört att den går att ha i hockey. Finns billigt på en sport affär.

• wisco

Medlem
    27 januari, 2004 vid 10:27

funkar inte att hoppa med…

• nordgren

Medlem
    27 januari, 2004 vid 12:10

Vad funkar inte att hoppa med? Jag misstänker att du ser till fällskärmshoppningen då?
    Jo hockeyhjälm är det många fallskärmshoppare som hoppar med, absolut inga problems.

• wisco

Medlem
    27 januari, 2004 vid 14:04

var har du sett det? kan inte tänka mig att en seriös ci skulle godkänna det

• nordgren

Medlem
    27 januari, 2004 vid 14:45

Borlänge hoppklubb, Västerås hoppklubb, många ställen.
    Knappast ovanligt att folk hoppar med en hockeyhjälm.

Tejpa dock för ”hålen” vid öronskyddet annars viner det så grymt mycket.

• nordgren

Medlem
    27 januari, 2004 vid 14:46

Varför skulle den inte godkännas tänker du?

• anonym-anvandare

Medlem
    27 januari, 2004 vid 20:11

där ser man.. har aldrig sett någon. men men..
    tänkte bara på hur viktigt det var på t.ex baskurs och hl-kurs när hjälmfrågor kom upp. Då fick men inte ens godkänna de där vanliga protec hjälmarna om inte rämmen var fastnitad på utsidan. Men så å andra sidan är det ju inte många kursledare som lever som de lär..

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications