Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › Nån som har en surfbuss till salu?
-
Nån som har en surfbuss till salu?
Publicerad av rasmus_w på 3 juni, 2008 vid 11:20Jag kan vara intresserad.
maks svarade 16 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Jajjemen det har jag! Gå in och kolla på http://www.blocket.se/vi/16854199.htm?ca=6_s och se om det är nåt som faller dig i smaken. Det är en VW-LT35 från 91 som vi har byggt om till en vindsurfingbuss (gjordes 2005) och den sväljer med lätthet två st 100 liters brädor och sex segel med tillhörande riggutrustning i ett separat fack så att det inte inkräktar på övrig yta.
// Fredrik Lönn -
@Rasmus_W 472175 wrote:
Jag kan vara intresserad.
Jag har en Cheva Van 89:a om det kan locka?
070 28 97 622
-
Och nu har jag en. 🙂 Tack alla som kommit med erbjudanden.
En T4 från -92 blev det.
-
Grattis! Ska du bygga inredning så är en byggtråd ett måste.
-
Tror mer jag ska försöka få igång en ”Få den körbar”-tråd, den verkar rätt beboelig redan som den är. Det finns lite småfel att fixa, som att tutan inte funkar. En ”Vilken försäkring ger mest för pengarna”-tråd ska nog startas upp om jag inte hittar nån.
-
Angående försäkring där vill jag bara slå ett slag för salusansvar.. Dom lägger sig sjukt långt under alla andra företag med mina försäkringar.. Sen kan man ju kolla insplanet.com också, gratis tjänst som hjälper dig leta.. (Mc ägare aka och med andra ord lite expert på försäkrningar)
-
Haha, Salusansvar var dubbelt så dyra som min nuvarande bilförsäkring med exakt samma villkor (12200 mot 6400 som jag har hos Vesta). Det här med försäkringar är verkligen en djungel.
Rasmus_W: Behövs verkligen en försäkring till en bil från 92? Förutom trafik då.
-
Shit asså! Det där är så sjukt.. Alla andra va typ dubbelt så dyra för mig 🙂
Som sagt.. Kolla insplanet innan man spikar nått.. Man skriver bara in lite uppgifter så ringer dom upp typ 2 sek senare och hjälper dig helt gratis.. NAJS
-
Nja, insplanet hjälper dig bara till en viss gräns. De har långt ifrån kontakt med alla F-bolag. Oftast blir det Tennant de rekommenderar. Jag rekommenderar att kolla runt själv på alla småbolag innan man ringer insplanet.
När jag ringde runt i april så var insplanets Tennant-försäkring 1800:- dyrare än två bolag jag hittat själv (Vesta och If).
-
Dom här vesta verkar ju nice.. kanske man skull kolla upp.. Vet du om dom försäkrar mc? 😀
-
Inte en blek, det går nog fortare att kolla deras webbplats 😉
-
@hellgren 479194 wrote:
Shit asså! Det där är så sjukt.. Alla andra va typ dubbelt så dyra för mig 🙂
Som sagt.. Kolla insplanet innan man spikar nått.. Man skriver bara in lite uppgifter så ringer dom upp typ 2 sek senare och hjälper dig helt gratis.. NAJS
NAJS…
Kom osökt att tänka på denna klassiker! -
Vill varna för insplanet… bra för den late men ej för den fattige.
Jag försäkrade precis min VW T4 -98, den bästa dealen jag fick från insplanet var runt 7000 för en delkassso.. då var det på salus ansvar.. ringde till den själv. Fick den för ca 3700.. Kan iofs bero på att morsan är Doktor och vi bor i samma hushåll. Men ett tips är att höra efter på de försäkringsbolag som dina föräldrar har (om du bor hemma). Aloha
Logga in för att svara.