Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Nån som har juste gummi att rekommendera?
-
Nån som har juste gummi att rekommendera?
Publicerad av psychonauten på 19 juli, 2007 vid 20:58Jag e ute efter en dräkt med väldigt stretchigt neopren, som inte går söder.
Prolimitis pro serie har sånt vet jag, nårra andra förslag?
Ska ha en vinterdräkt typ 5/4 och en kortdräkt.sbjorne svarade 17 år, 9 månader sedan 19 Medlemmar · 25 Svar -
25 Svar
-
Kör med Maui Magic Inferno. Sjukt skön med mjukt stretchig neopren. Mystics motsvarande verkar lika bra.
-
@psychonauten 398677 wrote:
Jag e ute efter en dräkt med väldigt stretchigt neopren, som inte går söder.
Ska ha en vinterdräkt typ 5/4 och en kortdräkt.Tyvärr skall jag inte komma med några andra förslag. Finns ingen anledning att överväga något annat än ProLimit. Givetvis finns det säkert andra utmärkta produkter, men jag är enormt nöjd med min ProLimit.
Det strechiga neoprenet ger utrymme för mina enorma svällande biceps.//Robban
-
Pro-Limits heter numera Assault.
Det är en 5/3:a dock. Jag körde tills isen började lägga sig med den, sista tiden förstärkte jag kring bål, skrev och lår med en shortjohn, och drog på en tun neoprentröjja med luva (utan armar) ovanpå så det verkligen inte kunde spola in nått i kragen. Tejpade mellan dojjor och ben också.
Fortfarande bara 3mm på extremiteterna men det räckte och är ju rörligt.
Nu när det är varmt kör jag gärn amed shortjohn och tröjjan bara. Åretruntgrejjor för ca 3100kr (exkl vantar/dojjor) är rätt ok ändå. -
@psychonauten 398677 wrote:
Jag e ute efter en dräkt med väldigt stretchigt neopren, som inte går söder.
Ska ha en vinterdräkt typ 5/4 och en kortdräkt.Det stretchigaste du kan hitta finns ju i Rip Curls E-bomb. Det är Elastomax till förbannelse. Jag har en polare som köpte en sådan i våras och han är galet nöjd med den. Passar utmärkt även för vågsurf då man kanske vill vara lite rörligare kring axlarna. Själv kör jag en F-Bomb som har en blandning av überstretchingt Elastomax och jävelvarm fireskinbeläggning.
-
jevligt nöjd med min Mystic dräkt…
haft den i 1,5 år och kör den året om, bara när det e varmt i luften och minst 20 i vattnet kör jag utan…
smidig, varm och hållbar!
köpte den på http://www.surfstore.se
-
Prolimit Assault Series hade jag köpt hyffsat pris för en mycket bra våtdräkt.
Kolla med Falle.
http://www.fahlensurf.se/v2/articles/wetsuits/Vatdrakter.shtml
-
jävligt nöjd me min prolimit.
hade säkert varit nöjd med mystic med.du blir säkert nöjd med vilket som.
-
Jag hängde bara upp mig på frasen ”väldigt stretchigt neopren”. Bortser man från det funkar nog det mesta så länge det är bra passform. Mystic är schyssta. Nananananananananaaa Batman!
– – Christian Bale’s dräkt från ”Batman Begins” – – – Mystic Steamer 5/3 med huva och Firestarter-sele -
Jag intygar att rip curl har extremt stretchigt material å sömmarna har hållt bra för mig iaf. Har e-bomb nu på sommaren som man kryper in i kragen (utan dragkedja bak för det behövs inte).
nic
-
Hahaha, den och en naish helix, sen jävlar är det bara batmobilen som saknas!
-
psychonauten;398878 wrote:Nån som har juste gummi att rekommendera?
-
Mystic… all mystic…
http://www.ontopsports.com their cheapest one (2000sek) will outperform overpriced Quicksilver or ripcurl anyday. Think its just a wetsuit? Call Kent and he can tell you everything you didnt know about wetsuits.
Logga in för att svara.