Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nån som kört i Hurghada i november?

• Nån som kört i Hurghada i november?

Publicerad av alohasurfer på 10 oktober, 2010 vid 08:53

Tjena!
    Ska till Hurghada imitten av november och vill självklart kite:a, men det verkar vara lite si och så med vindar då så jag vet inte om det ens är värt att släpa med grejerna. Nån som har erfarenhet? Nån som ska dit kanske, vore ju skitkul! Jag åker till sydafrika i februari och då ska jag väl få köra iallafall!! 😉

alohasurfer svarade 15 år sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • debkausf

Medlem
    11 oktober, 2010 vid 14:41

Körde 6 dar av 7 vid en tripp till H. i nov. Var lättvind Nästan hela tiden 7-8s. 9:a en dag. Colona kan vara bra för lättvind då dom har unlimited rescue villket gör att man slipper ligga o tokhöjda, bara att lägga kiten i vattnet när hemfärd önskas. Colona blir lite byigt på sommaren men var fint i nov.

• majoon

Medlem
    11 oktober, 2010 vid 15:51

var i el gouna förra året i 14 dagar…tror det blåste alla dagar utom typ 2-3…körde med allt jag hade med mig (16, 13 10 8 6)! innan vi kom hade de inte blåst på rätt många veckor har jag för mig så känns som att allt handlar om tur!! kan du styra när du vill åka så kan du ju kolla prognosen innan!

• alohasurfer

Medlem
    14 oktober, 2010 vid 13:01

Låter ju faktiskt riktigt bra trots allt! Jag tar med mig 12:an och hoppas få åtminstone et par dagar! Nån som vet om det är mer vindsäkert i El Gouna än Hurghada, eller om det är nån skillnad över huvudtaget?

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications