Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › nån som kört nya RRD cult 55 eller 50?
-
nån som kört nya RRD cult 55 eller 50?
Publicerad av anonym-anvandare på 4 januari, 2001 vid 16:23I såna fall vore jag tacksam för lite omdömen… Planing, höjdtagning, hoppbarhet, svängbarhet, lättseglad /svårseglad.? tacksam för svar…
The Praam
anonym-anvandare svarade 24 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Tja
Jag har kört 250 en säsong och tycker som helhet att det är en ganska OK bräda. Den planar snabbt och är kvick och rolig att segla. Jag har kört med segel från 4,0 till 5,3 och det funkar bra(väger ca 75 kg). När vinden dör ut sjunker man dock igenom en hel del. När man rider vågor kan man ibland uppleva att den är lite bred baktill. -
När jag läser din fråga igen inser jag att jag har svarat på fel bräda. Inlägget innan gäller gamla rrd cult 50.
-
Ok, men det gör inget, alla fakta är intressanta fakta när det gäller surfing. Såg att RRD 254 MPE vann testet av vågbrädor i boards-tidningen iallafall…
-
Jag kör på gamla cult250. Perfekt bräda för svenska förhållanden, mycket lättseglad och med god kontroll i stökiga småvågor. Ruggigt snabb och bra höjdtagning. Bred nos ger bra avstamp vid hopp. Jag har seglat den med 6.0 som största segel, inte helt optimalt kanske men det fungerade ganska bra ändå. Jag väger 75 kg.
-
låter som nånting för mig!Menar du 99 eller 00 med gamla? Är det nån som har en Cult 55 eller 50 att sälja till mig, så hör gärna av er! alf_moren@hotmail.com, 070-6749764
-
Min är från 99, men jag tror inte det är någon skillnad på den och 2000-modellen.
Logga in för att svara.