Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som modifierat sin NP 3000 dräkt ?

• Nån som modifierat sin NP 3000 dräkt ?

Publicerad av sinker på 7 september, 2005 vid 23:24

Köpte en Neil Pryde 3000 i våras och är grymt besviken… Till min förvåning så tar jag in stora mängder vatten kring kragen eftersom jag har svårt att spänna åt den ordentligt, eller så är den för kort i halsen?.
    Sen har jag problem kring anklarna. Min dräkt var inte utrustad med några spännband vid fotlederna så dräkten ”korvar” upp sig av vattensprutet. Har provat med några gamla remmar jag hade men i och med att jag tar in så mycket vartten via kragen så samlas vattnet i benen och jag ser ut som en Michelingubbe efter några timmar…

Har nån mixtrat med kragsystemet och/eller fotledsband och vill berätta hur ni gjorde?

/sinker

sinker svarade 20 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • mattap

Medlem
    8 september, 2005 vid 08:16

lider av samma problem på min torris NP! Kan bero på att jag gått ner några kilo för jag kan inte minnas att den släppte in vatten förut, problemet är störst vid ärmarna samt kragen! Tänkt ta kardborreband från ett par trasiga skor å sy fast på ärmarna, bena är lugna, där har man ju skorna utanpå! Vet dock inte hur jag ska lösa kragen!

• sinker

Medlem
    8 september, 2005 vid 17:43

Ja, jag är också ganska tunn men dräkten smiter åt fint på alla andra ställen. Känns som kragsystemet inte följer storlekarna(?)

Jag har kvar min gamla dräkt som har en schysst, tät krage. Fundera på att klippa av den och ha den som ”halsduk” under eller över NP:n.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som modifierat sin NP 3000 dräkt ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.